Vandaag zijn we naar de Everglades geweest. Als eerste wilden we een airboat ride maken. We hadden op de forums en blogs gelezen dat Everglades Safari Park een goede keus zou zijn, dus daar gingen we als eerste vanmorgen naartoe. Onderweg wordt je trouwens doodgegooid met airboat rides, keus genoeg dus! Wij hadden echter tommie al ingesteld op het Everglades Safari Park:

De airboat werd bestuurd door een “Ranger”, die ons ook nog vanalles vertelde tijdens diverse stops onderweg:

De airboat ride duurde iets langer van een half uur, maar we hebben helaas geen alligators gezien. Het was een extreem warme dag vandaag en dan blijven ze liever onder water (hebben we ons laten vertellen). Zo’n airboat is op zich wel een belevenis en de natuur is er ook erg mooi! Daarna zijn we ook nog even de alligator show gaan bekijken, die zat ook bij de entree inbegrepen en was een leuke show met de nodige humor. Het was inmiddels al elf uur geweest en we besloten door te rijden naar het Everglades National Park om daar de Shark Valley Tram Tour te gaan doen. We moesten echter even wachten, de eerstvolgende tour vertrok pas om 13u. Aangezien er ook diverse wandelroutes waren zijn we dus maar even gaan wandelen in de mooie natuur van de Everglades:

Daarna mochten we instappen in de “tram”:

We kwamen onderweg heel veel vogels tegen, en bij de observation tower (halverwege de tram tour) zagen we toch nog een alligator in het wild, die lag lekker te relaxen in een bosje. Het uitzicht op de observation tower was ook erg mooi (al kwamen er wel wat donkere wolken aan) en we zagen ook nog een hele grote roofvogel:

Aangezien we de lunch hadden overgeslagen hadden we inmiddels grote honger en besloten we om maar meteen te gaan dineren. We hadden veel goede berichten gelezen over Olive Garden, dus daar ging de reis naartoe:

Binnen kregen we te horen dat we ongeveer 20 minuutjes moesten wachten op een tafel (zo druk was het dus al om kwart over vier, hier eten ze de hele dag door!). We kregen een soort “pieper” mee, als deze begon te trillen en de lampjes begonnen te flikkeren was onze tafel gereed. We zijn maar even buiten gaan zitten en 25 minuten later ging het “alarm” af en werden we naar onze tafel gebracht. Het eten was overigens erg goed, dus ook Olive Garden zullen we nog weleens bezoeken tijdens de komende 10 dagen:

Morgen gaan we ons hotel hier in Miami verlaten en gaan we naar Key West. Een autorit van dik 4 uur.  We hopen dat we daar ook zo’n goede internetverbinding hebben!

5 gedachten over “11-sept-’10: Everglades”
  1. Een leuke dag hoor, en toch nog een crocq gezien! Gave foto ervan, je ziet hem zo tegen de struiken aan liggen. Ook nog heerlijk gegeten bij Olive Garden hmmm we krijgen er heimwee van.

Veel lol morgen, en op weg naar Key West

2. Hoi Judith en Linda,

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Ik krijg ook alweer kriebels… Olive Garden zijn wij nooit geweest, maar van zo’n Outback ribbetje of steak loopt het water me alweer in de mond…
    Heel veel plezier nog. Ben benieuwd naar Key West.

Groetjes
    Inge

3. Hallo,
    Leuk om jullie blog te lezen, kwam hem tegen op Florida forum. Ben ook fervente Florida reiziger met mijn familie. Afgelopen mei waren we er 3 weken. Veel plezier daar, ga jullie blog de komende tijd volgen. Inderdaad als je je best doet kun je gezond eten in de USA. Groeten, macjac

4. Hoi Hoi,
    Wat een leuk blog zeg. Heel lekker geschreven….
    Wij gaan 15-11 naar Miami. In welk hotel verbleven jullie?