Vanmorgen op naar het Christoffelpark waar we de Christoffelberg op zijn gaan wandelen. Eigenlijk was het geen wandelen maar meer klimmen en klauteren want het ging best steil omhoog. Geen probleem want wij houden wel van een uitdaging :)!  We waren boven (1,45km met bijna 300 hoogtemeters) in een kleine 50 minuten en het was de moeite absoluut waard, wat een schitterend uitzicht!
dag-3-christoffelpark-en-heel-veel-strandjes
Daar waar de weg omhoog best zwaar is op conditioneel vlak, is de weg omlaag pas echt vermoeiend omdat het best steil is en je dan pas echt goed op je hoede moet zijn om niet weg te glijden of te struikelen. Maar een half uurtje later waren we veilig en wel weer beneden!

Daarna gingen we door naar Watamula, een “blowhole”. Hier kun je ook goed zien wat een geweld de zee met zich meebrengt en de kustlijn vormt:
dag-3-christoffelpark-en-heel-veel-strandjes1

Vervolgens besloten we bij een aantal strandjes te gaan stoppen, kijken waar we later deze week kunnen gaan snorkelen. Daar waar de gebouwen hier op Curaçao voor 90% niet onderhouden worden en vervallen zijn, maakt de schoonheid van de kust heel veel goed, wat een rijkdom! Een paar voorbeelden:

We zijn ook even een kijkje gaan nemen bij het “ghost resort” in Playa Santa Martha. Ooit was dit het bruisende resort “Sunset Waters Beach Resort” en nu ligt het er vervallen bij (aan afbreken van gebouwen doen ze hier niet vermoeden we). Wel een schitterend uitzicht.
dag-3-christoffelpark-en-heel-veel-strandjes2

We zijn ook nog even langs het “Williwood sign” gereden, Curacao’s versie van het Hollywood sign, leuk gedaan:

Iets verderop kon je Flamingo’s spotten:

Daarna zijn we doorgereden naar Kokomo Beach Club waar we hebben genoten van een heerlijke kipsaté en een mooie zonsondergang:
dag-3-christoffelpark-en-heel-veel-strandjes3

Morgen gaan we waarschijnlijk een dagje relaxen bij het zwembad!

Eén gedachte over “Dag 3: Christoffelberg & heel veel strandjes”
  1. Goede morgen dames

. Mooie foto s weer. Die strandjes ook heerlijk, zeker met die vrieskou hier.
    Geniet van jullie stranddag. Lekker bruin velletje.