We zijn nog aan het bijkomen van alle indrukken van vandaag! En het uitzoeken van de foto’s duurde ook wat langer aangezien we er heel veel gemaakt hadden. Vanmorgen zijn we eerst een pittige trail gaan doen, de Sleeping Giant, 5,5km met 300 hoogtemeters. Onderweg was het uitzicht al mooi:
Maar op de top was het nog mooier:
20150624_193836194_iOS
Judith heeft een panoramafoto gemaakt:
20150624_193723176_iOS

We hoefden pas om 13:45u in te checken voor de helikoptervlucht, dus hadden we nog tijd over om de Opaekaa Falls:
En de Wailua Falls te gaan bekijken:

Daarna even de opfrissen en inchecken voor de helikoptervlucht:

Daar komt ie:

De helikoptervlucht was geweldig! Door de reflectie in de ruit was het lastig foto’s maken, maar we hebben toch een aantal schitterende foto’s. En ondanks dat we allebei een klein momentje van misselijkheid hebben gehad onderweg hebben we genoten van deze belevenis en onze ogen uitgekeken: prachtige natuur, watervallen, de Na Pali Coast, Waimea Canyon (ook wel de Grand Canyon van de Pacific genoemd, het lijkt er ook wel erg op, zie 4e en 5e foto), regenboog:
Het zal jullie niet verbazen dat dit eiland voor veel films als filmset heeft gediend, o.a. Jurassic Park, Avatar, Pirates of the Caribbean.

En we nemen jullie een stukje mee langs de Na Pali Coast:

Een klein uurtje later stonden waren we weer terug op de grond:

Na deze geweldige ervaring zijn we nog even naar Poipu gereden, naar de Spouting Horn. Hier zorgen de golven ervoor dat het water door een “Blow Holes” (gaten in de rotsen) metershoog de lucht in wordt “gespoten”:
20150625_022427319_iOS
Leuk!

We besluiten bij Bubba’s een hamburger te gaan eten, we zijn deze hamburgerketen al een aantal keren tegengekomen op de verschillende eilanden en altijd staat er een hele lange rij. Ook de reviews zijn goed dus sluiten we aan in de rij. Een uur later hebben we onze hamburger, maar om nu te zeggen dat deze zo speciaal is……niet echt wat ons betreft!

Morgen gaan we een aantal hikes doen in de buurt van de Waimea Canyon, de Grand Canyon van de Pacific!