Vanmorgen rustig aan gedaan, we hadden toch alle tijd aangezien ons vliegtuig pas om 19:55u vertrok vanaf Miami naar Dusseldorf. Na een wederom goed ontbijt in een wederom prima Hampton Inn hotel (Naples-Central) vertrokken we richting Miami:

We zijn nog gestopt bij de Prime Outlet van Naples, maar dat was het stoppen niet waard, valt in het niet bij de Prime en Premium Outlets van Orlando! We zijn toen maar doorgereden richting Miami, dan waren we in ieder geval in de buurt van het vliegveld, wat ook duidelijk te zien en te horen was:

Onderweg ook nog een foto gemaakt van een echte Amerikaanse schoolbus:

We zijn nog even door de Miami International Mall gelopen, maar als je weet dat je vandaag toch moet vertrekken winkelt dat eigenlijk niet zo lekker. We hebben wel nog een cadeautje voor mijn vader weten te vinden en zijn toen de auto maar gaan inleveren bij de Car Rental. Toen weer met de Car Rental Shuttle richting vliegveld. We waren er dus al vroeg en het inchecken begon pas rond 16u dus moesten we daar nog even op wachten. Op het vliegveld hebben we dan toch maar onze eerste fastfood maaltijd gegeten van deze vakantie:

We hadden ook nog drie kwartier vertraging bij vertrek omdat er wat problemen waren met de catering. Om 20u40 (2u40 NL tijd) stegen we op vanuit Miami:

Blijft mooi, die Amerikaanse vlag! We’ll be back!

Gelukkig verliep de vlucht verder prima en waren we al om 11u15 in Dusseldorf. Slapen blijft voor ons echter bijna niet te doen in zo’n vliegtuig, dus we waren wel erg moe toen we aankwamen. Judith’s vader was zo aardig om ons te komen ophalen en we zijn voor de lunch dan ook aangeschoven bij haar ouders. En natuurlijk ronduit verteld over wat we allemaal meegemaakt hebben. Het was echt een super vakantie!
We hebben in totaal ongeveer 1800m gereden, dus bijna 3000km, maar hebben dat absoluut niet als vervelend ervaren.

Daarna zijn we naar mijn ouders gegaan om bij te kletsen en natuurlijk onze honden op te halen. Als wij vakantie hebben, hebben zij dat nl. ook. Ze zitten bij mijn ouders nl. in een 5* hotel (eten is nl. veel beter dan thuis) en ze hebben ook nog eens een hele grote speeltuin. Bijkomend voordeel is dat ze opa&oma fit houden. Maar naast spelen moeten ze natuurlijk ook het terrein bewaken, en dat vergt behoorlijk wat inspanning. Ze liggen nu dan ook lekker bij te komen hier:

We wilen ook nog iedereen bedanken voor de hele leuke reacties, het was heel erg leuk om te lezen wie ons allemaal volgde!

Ten slotte nog wat verkeerstips voor mensen die de 1e keer naar Florida/Amerika gaan en daar een auto huren  (het zou ons in ieder geval wel geholpen hebben, maar dan hadden we niet zoveel kunnen lachen:-)):
– alle huurauto’s zijn automaten, en om na het starten de poke in de Drive stand te kunnen zetten moet je de rem indrukken
– laat je daarna de rem los, rijdt de auto vanzelf in een rustig tempo vooruit
– moet je rechtsaf bij een stoplicht mag je ook bij rood licht doorrijden tenzij er een bord staat dat dit niet mag
– op een kruising waar op alle punten een stop bord staat geldt dat diegene die het eerste kwam, het eerste mag doorrijden (en dus niet die van rechts komt!)
– op de highway mag links en rechts ingehaald worden

3 gedachten over “22&23-sept-’10: Naples-Miami-Dusseldorf”
  1. Jammer dat de vakantie voorbij is, mogen wij jullie ook bedanken voor het meelezen van jullie vakantie in Florida. Veel dingen zijn heel herkenbaar en soms met heimwee meegelezen.

Tot een volgende vakantie!

2. Goh, wat jammer dat jullie weer thuis zijn!!! Ik vond het zo fijn om zo jullie reis te kunnen volgen!! Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Over 7 weken mogen wij! Voor het eerst, dus inderdaad bedankt voor de tips ivm het verkeer!!! Wel fijn als je dat van te voren weet!!!