Vanmorgen om 7u vertrokken in Ucluelet zodat we de veerboot van 10:40u zouden halen en dat was gelukt. Overigens erg goed geregeld bij BC Ferries, alles verloopt heel voorspoedig. Het uitzicht was weer schitterend en je ziet hier ook veel watervliegtuigjes:
Ferry

Anderhalf uur later kwamen we aan in Horseshoe Bay in Vancouver. Daarna via de Sea-to-Sky Highway naar Squamish, een hele mooie weg om te rijden:
Onderweg Sea-to-Sky-Highway

Onderweg stond er een tussenstop op het programma bij Shannon Falls / Stawamus Chief, iets wat we absoluut niet mochten missen volgens Jeff & Ralph. Shannon Falls ligt eigenlijk meteen aan de parkeerplaats, maar de Stawamus Chief is een trail van 2,5km met 550 hoogtemeters:
Onderweg vragen we ons af of deze trail eigenlijk niet zwaarder is dan de Grouse Grind, het zijn dan misschien wel minder hoogtemeters maar het gaat veel ongelijkmatiger omhoog (met 1 stap moet je soms wel tot 40cm hoogte overbruggen, een hele opgave voor onze korte benen) waardoor het zwaarder voelt. Maar hoe hoger je komt, hoe leuker het wordt! Er zijn ladders en kettingen waar je je aan omhoog moet trekken, een hoog survival gehalte, genieten dus:
Chief
En eenmaal boven is het uitzicht prachtig! Helaas was door de stand van de zon het uitzicht niet zo goed op foto te vangen:
Daarna moesten we deze 550m natuurlijk ook weer naar beneden, dat lijkt makkelijker dan het was, maar we hebben wel veel lol gehad! En de conditie blijft op peil, ook mooi meegenomen natuurlijk ;). Eenmaal beneden nog even langs de Shannon Falls:
Dit hadden we inderdaad niet willen missen!!!

Daarna zijn we lekker bij een plaatselijk Indiaas restaurant gaan eten, ook weer gevonden via Tripadvisor. Afwisselend eten lukt ook hier in Canada erg goed!

Morgen is weer een reisdag, we gaan nl. naar Clearwater, een rit van 479km waar we ongeveer 6,5u over zullen doen. Tot nu toe hebben we erg veel geluk gehad met het weer maar de komende dagen zou het in Clearwater gaan regenen helaas. We moeten dus nog even op zoek naar een regenpak!

Vandaag gereden: 237km
Totaal gereden: 1209km
Vandaag gewandelde trails: 9,4km
Totaal gewandelde trails: 58,3km

4 gedachten over “Dag 9: Ucluelet-Squamish (Stawamus Chief & Shannon Falls)”
  1. Geweldig toch! Zelf vind ik hem minder zwaar en leuker als de Grouse. Wat een uitzicht, lekker zitten en de eekhoorns om je heen laten lopen.