Vanmorgen uitgecheckt in het (waarschijnlijk) minste hotel van deze vakantie, het Red Carpet Inn in Banff, erg verouderd en pover ontbijt. Voor de volgende 2 nachten hebben we vanwege het wijzigen van de planning gelukkig een ander hotel. Het zou een zonnige dag worden dus gingen we vroeg op pad richting Lake Louise. Aangezien dit 60km voor Banff ligt moesten we de highway 1 weer terug richting Jasper nemen, ook die kant op weer schitterende views:
Onderweg

Lake Louise ligt dan wel in Banff National Park, het is een dorpje op zich (en erg toeristisch). Het is dan ook een mooi meer, maar het mega hotel wat ze aan de voet van het meer hebben gebouwd doet afbreuk hieraan vinden wij. Eerst een foto met het hotel in de rug:
We gingen vandaag hier de Plain of Six Glaciers trail doen, deze begon bij het hotel en de eerste 2,5km loop je eigenlijk langs Lake Louise tot aan de andere kant, van hieruit ook een foto:
Louise LakeDaarna begint de klim (de trail is in totaal 16km lang met 670 hoogtemeters), hier wordt het ineens een stuk minder druk op het pad, haha. Langs de trail zouden zes gletsjers moeten liggen, je komt steeds hoger en verder van Lake Louise af, uitzicht hierop blijf je wel de hele trail houden:
Ook voor ons is het uitzicht mooi:
Na 6,5km ligt er op 2100m hoogte een Tea House, hier zijn we uiteraard even gestopt voor een kopje koffie, thee en vers gebakken appeltaart. Dit Tea House is gebouwd in 1927, er is alleen een wandel- en ruiterpad naartoe en geen elektriciteit. 1x per jaar worden de grotere en zwaardere producten voor de voorraad per helikopter afgeleverd, de rest wordt door medewerkers te voet of per paard meegenomen:
Na de koffie gingen we het laatste stuk van de trail afmaken, het ging overigens steeds harder waaien en er kwam langzaam steeds meer bewolking boven de bergen te hangen. Judith heeft haar muts maar opgezet:
Ik wou dat ik er een had ;), we waren inmiddels op het einde van de trail aangekomen, hier is de gletsjer wel nog duidelijk te zien:
We zouden onderweg 6 gletsjers tegen moeten zijn gekomen, maar we hebben er 4 kunnen tellen, deze lag onder het puin dus die hadden we op de heenweg dan ook gemist:
Daarna weer terug naar beneden, het was inmiddels lichtjes aan het sneeuwen. Ook hier op sommige stukken touwen om je aan vast te houden, ook weer een avontuurlijke wandeling dus:DSCN3529

Vervolgens gingen we naar Moraine Lake, ook een erg mooi meer:
Hier gingen we de Consolidation Lakes trail doen, ook een erg avontuurlijke wandeling, het was eigenlijk meer klauteren het eerste stuk:
Consolidation Lakes
Een stukje verder zagen we een bever lopen, toen hij ons aan hoorde komen klom hij in een boom (wij wisten niet dat bevers konden klimmen :)):
Website3
Verder was het een leuke wandeling door het bos met op het einde van de trail dit mooie uitzicht:
Eenmaal terug bij Moraine Lake nog wat foto’s gemaakt van het meer, ook hier verandert de kleur afhankelijk vanuit welke hoek je kijkt:

Daarna door naar het hotel voor de komende 2 dagen en hier hebben we, hoe toepasselijk, een kachel op de kamer. Meteen even lekker opwarmen:

Vanavond lekker gaan eten bij de plaatselijke Thai en nu lekker met de beentjes omhoog!

Morgen is alweer onze laatste dag in Banff National Park en gaan we naar Johnston Canyon en Minnewanka Lake.

Vandaag gereden: 173km
Totaal gereden: 3057km
Vandaag gewandelde trails: 23,3km
Totaal gewandelde trails: 156,9km

2 gedachten over “Dag 18: Banff National Park (Lake Louise & Moraine Lake)”