Vanmorgen scheen de zon weer eens toen we vanuit ons appartement naar buiten keken (waar we een mooi uitzicht hadden overigens):

We vertrokken op tijd, want we wilden bij Lake Louis de wandeling gaan doen naar Lake Agnes. Toen we daar aankwamen was de parkeerplaats bij Lake Louis al vol, wat een drukte, en al zo vroeg! Blijkt dat het maandag “Canada Day” is, en dat is een nationale feestdag, veel mensen hebben dus een lang weekend! Nou, een alternatief zoeken dan maar, dus toen kozen we voor een wandeling vanaf Peyto Lake naar de Bow Summit. Die lag een stuk verder en onderweg daarheen stonden er voor ons ineens auto’s op de vluchtstrook, en dan is er meestal wildlife te zien. En jawel hoor, een zwarte beer wandelde langs de weg in het gras:

Wederom veilig vanuit de auto, heel fijn!

Daarna rijden we door over de prachtige Icefields Parkway naar Peyto Lake. Regen en zon wisselden elkaar weer af en voor wat betreft het uitzicht, de foto’s spreken voor zich:

Aangekomen bij Peyto Lake lopen we eerst langs het viewpoint van Peyto Lake en beginnen dan aan de klim richting Bow Summit, vanwaar je uitzicht hebt op Bow Lake. Beiden absoluut ansichtkaart waardige plaatjes:

Peyto Lake
Bow Lake vanaf Bow Summit
Onderweg naar boven kwamen we deze ook nog tegen :).

We rijden weer verder over de Icefields Parkway richting Jasper en stoppen bij diverse viewpoints:

Judith heeft het koud bij de Mistaya Canyon

Aangekomen in Jasper checken we in onze suite voor de komende 3 nachten en dan gaan we een steak eten bij Earls, vandaag delen we ook een toetje (chocolade cheesecake met smores, hmmmm):

Morgen zou het een regenachtige dag worden, dus gaan we hier in de buurt wat wandelen. Maar eerst kijken we morgenvroeg natuurlijk de wedstrijd Nederland-Italië!

Vandaag gewandeld: 6,2km (311 hoogtemeters)
Totaal gewandend: 113,2km (5333 hoogtemeters)
Vandaag gereden: 321km
Totaal gereden: 3118km

2 gedachten over “Dag 13: Banff – Jasper (via Icefields Parkway)”