Vandaag zijn we naar Great Sand Dunes National Park geweest, een flinke rit maar we hebben er geen spijt van. Onderweg hadden we het eerste stuk een Interstate, hier mag harder gereden worden (75 miles/hour) maar dit is ook een wat grotere weg dus ook wat saaier. Maar ongeveer op de helft van de rit konden we de afrit nemen naar een andere highway, wat meer binnendoor en dus ook een mooiere omgeving:
Na ongeveer 2,5u kwamen de Great Sand Dunes in zicht:

En het bord, natuurlijk weer even op de foto:

Daarna zagen we een heleboel Elks (waarschijnlijk) in de verte:

Nadat we de auto geparkeerd hadden begonnen we aan de wandeling naar High Dune, een klim van 213m dus onderweg moest er natuurlijk gedronken worden:

Het uitzicht was op elke plek anders en schitterend:

Even een foto van de weg die we al afgelegd hadden, daar waar het groen begint staat de auto:

Onderweg moesten we regelmatig even pauze nemen, bergop lopen in zand is echt topsport!

Hallo, hier ben ik!

Nog maar een foto van het geweldige uitzicht:

En op de top:

Daarna weer naar beneden, dat ging een stuk sneller ;):

Nog een laatste foto van het uitzicht:

We zijn daarna nog een stukje van een andere trail gaan doen, maar daar was helaas niet zoveel te zien dus zijn we omgedraaid en aan de terugrit begonnen. We hadden geen zin meer om nog lang te zoeken naar een restaurant en kijk welk restaurant er tegenover ons hotel lag:
Dus de keuze was snel gemaakt. Vandaag een lekkere, malse steak gehad. En de eerste keer deze vakantie een toetje besteld:
Aangezien we inmiddels weten dat alles hier BIG is, zo ook de toetjes, hadden we gevraagd om er een te mogen delen, en dat is maar goed ook. De “Chocolate Thunder from Down Under” was heerlijk maar echt teveel voor 1 persoon!

Na het eten hebben we nog even lekker gezwommen en daarna buiten op het terras gelegen (eerste hotel met een buiten terras bij het zwembad, en het was nog 30 graden buiten, heerlijk dus).

Morgen gaan we ons hotel in Colorado Springs weer verlaten, we gaan (waarschijnlijk via “Paint Mines Interpretive Park” en de “Castle Rock Outlet”) naar Estes Park.

Vandaag afgelegd: 335 miles (539 km)
Totaal afgelegd: 2729 miles (4392 km)