Na een goede 1e nacht (het aanpassen aan het tijdsverschil gaat elk jaar iets beter lijkt het) en een lekker ontbijt met zelf gebakken brood is het tijd om de huurauto te gaan ophalen. Ondanks dat Dana aanbiedt om ons met de auto te brengen kiezen we ervoor om te lopen, we kunnen namelijk het grootste gedeelte over de Coastal Trail lopen en we hadden toch nog tijd genoeg aangezien we de auto pas om half negen konden ophalen.

Aangekomen bij Hertz moeten we even op onze beurt wachten, maar een half uurtje later rijden we met een VW Jetta de parkeergarage uit (foto volgt nog). We besluiten meteen even de nodige boodschappen te halen bij de Walmart voordat we de koffers gaan ophalen. Nadat we onze handafdrukken op de muur bij Dana hadden achtergelaten gingen we met Bearspray (beter bij je hebben en niet nodig hebben dan andersom), op weg naar Talkeetna:

Onderweg natuurlijk even gestopt bij de eerste Starbucks die we tegenkwamen en daarna vooral genoten van het uitzicht onderweg:

Eerste stop was het Eagle River Nature Center waar we de Albert Loop Trail hebben gelopen. Ik kreeg toevallig vanmorgen een mail van Amerika.nl met de 7 mooiste wandelingen van Alaska en daar stond deze op nr. 6. Op het informatie bord hing een waarschuwing dat er een moeder beer met 3 kleintjes in de buurt rond liep maar die hebben we niet gezien. Op twee uitzichtpunten na vonden wij het eigenlijk geen bijzondere wandeling, we vragen ons af wie die lijstjes samenstelt ;). Wel heel veel muggen hier overal, als je stil staat wordt je meteen aangevallen, muggenspray is absoluut geen overbodige luxe!

Ondertussen was het tijd voor de lunch en dat gingen we op z’n Amerikaans doen met onze doggy-bag van gisteren (en in de auto vanwege de muggen). Omdat onze pizza aan de rand wat aangebrand was kregen we (toen we de eerste pizza al op hadden) een nieuwe pizza. Maar we zaten al vol dus kregen we de pizza in een doggy-bag mee en die hebben we bij Dana’s in de ijskast gezet zodat we vandaag konden proberen of deze geschikt was als lunch. We waren wel benieuwd of de pizza ook koud zou smaken en eigenlijk was dat prima te doen:

Toen we het park uitreden ging Judith ineens in de rem, ze zag een Moose (rendier) uit het bos komen, dus even in de achteruit. Mooi hoor:

En verder naar de volgende stop, Thunderbird Falls Trail. We zijn eerst boven naar het uitzichtpunt gelopen en daarna naar beneden waar je langs de rivier kon lopen en ook bij de waterval uitkwam. Op het laatste stuk moest je wel wat halsbrekende toeren uithalen maar het zicht op de waterval is wel een stuk beter dan boven:

Laatste stop op de route van vandaag was Reflections Lake Trail. Halverwege de wandeling zagen we inderdaad de reflectie van de bergen in het meertje, bijzonder:

En we zijn nog even de uitzichtstoren die we tegen kwamen tijdens deze wandeling naar boven gelopen, ook mooi hoor:

Van hier uit moesten we nog 90km rijden naar Talkeetna. Het was ondertussen al etenstijd dus zijn we doorgereden naar restaurant The Wild Flower dat we via Tripadvisor hadden uitgezocht. Daarna op naar ons B&B voor vanavond en het was maar goed dat we eerst hadden gegeten, de laatste 5km gingen namelijk over een onverharde weg die we nu dus gelukkig maar 2x hoeven te rijden en geen 4x :).

Morgen gaan we via Denali National Park naar Healy!

Vandaag gereden 161 miles (259km)

Eén gedachte over “Dag 2: Anchorage – Talkeetna”
  1. Mooie foto s weer. Mooie natuur.
    De muggen wat minder. Ik zou er gek van worden.
    Is de vochtigheid hoog daar of waarom zoveel muggen??