Vandaag zijn we eigenlijk al een beetje aan de terugreis begonnen aangezien het de laatste dag in Hawai is. Vanmorgen uitgecheckt en nog even naar een winkelcentrum de buurt gegaan, de vlucht naar Honolulu vertrok nl. pas om 13:30u. Uiteraard lag daar ook een Starbucks dus hebben we ook nog even van een lekkere Venti “Non-fat Hazelnut Latte” en “Non-fat Chai Tea Latte” genoten op het terrasje:
20150628_194925081_iOS

Daarna de huurauto gaan inleveren, op Kauai hebben we 395 miles (636km) gereden. De afstanden deze vakantie stellen niks voor ten opzichte van onze eerdere USA reizen, maar dat komt omdat het gewoon allemaal wat compacter is hier!

De vlucht met Hawaiian Airlines ging weer volgens planning dus iets na 14u waren we in Honolulu. We hadden op het laatste moment toch maar een iets duurder hotel geboekt in Waikiki, het hotel wat we vooraf hadden geboekt kreeg wel heel slechte reviews en om te voorkomen dat onze reis met een anti climax eindigt door een slecht hotel geven we liever wat meer geld uit. Bijkomend voordeel is dat we hier dan ook nog wat kunnen wandelen langs de winkels van Waikiki en dat er een Outback op loopafstand ligt (het andere hotel lag bij het vliegveld op een industrie terrein). We hoefden er dan ook niet over te twijfelen waar we gingen eten. De hamburger van de Outback is wat ons betreft toch echt de allerlekkerste :). We hebben deze vakantie redelijk verantwoord gegeten maar op deze laatste dag doen we dat niet en delen we ook nog een overheerlijk toetje:
Dag 18-van Kauai naar Oahu
Oh ja, het teken wat ik met mijn hand maak betekent “Hang Loose” (relax, alles komt goed) dat hier op Hawai veel gebruikt wordt als groet (Aloha) en om aan te geven dat je je hier vooral niet druk moet maken of je moet haasten. Het heerlijke relaxte sfeertje wat hier hangt bevalt ons prima. Al is dat hier in Honolulu en met name Waikiki wel iets minder, dit is gewoon een echte stad met de bijbehorende drukte. Het is dat we van hieruit terugvliegen morgen anders waren we hier niet terug gekomen. Op de terugweg van de Outback zien we nog een mooie regenboog:
20150629_033841057_iOS

En vanuit ons hotel hebben we zij-zeezicht, niet slecht:
20150629_045729682_iOS

We gaan nu langzaam slapen want morgenvroeg worden we al om 5u opgepikt door de Shuttle service en naar het vliegveld gebracht, onze vlucht vertrekt namelijk al om 7:30u (19:30u in NL).

De laatste post zal vanuit thuis worden geplaatst maar we kunnen zonder twijfel zeggen dat dit een hele geweldige en hele bijzondere vakantie was, wat hebben we genoten van Hawai! Absoluut de lange reis waard. Als het gaat willen we over 5 jaar hier terugkomen ;)!