Het avontuur is begonnen!

Reizen binnen Europa is wel even wennen voor ons; staan we op het vliegveld kunnen we onze koffers nog niet afgeven omdat de balie nog niet open is! We waren in ons enthousiasme dus “een beetje” te vroeg :). Onze vlucht vertrok overigens wel mooi op tijd en 3 uurtjes later waren we in IJsland:

De koffers kwamen ons al tegemoet toen we bij de bagageband arriveerden, dat ging dus allemaal lekker snel. Maar daarna mochten we in de lange rij bij de autoverhuurder aansluiten. We hebben de auto gehuurd via happycars.nl en moesten deze ophalen bij Payless (onderdeel van Avis/Budget), laat dat nu net het enige loket zijn waar een (hele lange) rij staat. Ach ja, we hebben vakantie, dus we zien er de humor wel van in :). Anderhalf uur later krijgen we de sleutel van onze huurauto en gaan we op weg naar Reykjavik, een rit van een klein uurtje (hier in IJsland komt de maximum snelheid nergens boven de 90km/u uit). Het is al meteen genieten maar omdat onze maagjes aan het knorren zijn besluiten we eerst iets te gaan eten. En ook in Reykjavik is een Hard Rock Cafe, dus dan is de keuze snel gemaakt:

Erg lekkere hamburger, beetje Amerika in IJsland :).

Daarna maken we een wandeling langs het Solfar monument en de Hallgrimskirkja, die willen we natuurlijk ook even met eigen ogen gezien hebben:

Natuurlijk moet er ook nog even een geocache gelogd worden. Hier komen we onderweg langs en we genieten meteen van het mooie uitzicht:

Het verschil in temperatuur is wel duidelijk merkbaar, het was een “beetje frisjes”, morgen maar wat meer laagjes aantrekken.

Het was ondertussen al bijna 20u dus moesten we richting Selfoss gaan om in te checken in ons hotel voor de komende twee nachten. Als we aankomen is het al bijna donker, het noorderlicht zien we (nog) niet maar het is toch een mooie lucht:

Morgen gaan we de “Golden Circle” route rijden!

Vandaag gereden: 112km

Eén gedachte over “Dag 1: Brussel->Keflavik – Reykjavik – Selfoss”
  1. Wat leuk om jullie weer te mogen volgen. Een hele andere en zeer bijzondere reis weer.
    Heel mooi deze foto s al.
    Hele fijne reis en benieuwd naar volgende bericht.