Gisteren was het door het concert wat later geworden dan gewoonlijk maar gelukkig hoefden we de huurauto vanmorgen pas rond half tien op te halen. Dus rustig aan gedaan en rond 9u een Uber geregeld, vijf minuten later werden we al opgepikt en netjes bij de Car Rental Pickup afgezet. En dat voor een goede prijs! Uber experiment is zonder meer geslaagd :).
Nadat we de huurauto hadden opgehaald zijn we eerst naar de dichtsbijzijnde Walmart gereden om ontbijt te halen en proviand voor de komende dagen in te slaan. Tevens weer een koelbox van piepschuim gekocht om de drank koel te houden in de auto, wel nodig met deze temperaturen!

Ondertussen was het al bijna elf uur dus moesten we onze planning een beetje aanpassen, de Hoover Dam en Valley of Fire allebei vandaag bezoeken gingen we niet redden. We besloten om de Hoover Dam voor vandaag over te slaan (we hopen deze wellicht de voorlaatste dag, als we weer terug naar Las Vegas gaan, nog te kunnen doen). Dus op naar het Valley of Fire State Park! Park doet zijn naam eer aan, het leek wel alsof er vuur uit de lucht kwam vallen, het was hier meer dan 40 graden, pffff:

We hebben een tweetal korte wandelingen gedaan en zijn diverse keren gestopt om foto’s te maken. Wat een mooi park is dit, die kleuren en vormen van de rotsformaties, schitterend! Ook nog wat hertjes gezien:

Daarna zijn we doorgereden naar Kanab, een rit van een kleine 3 uurtjes. Onderweg doorkruisten we niet alleen een tijdzone (het is hier 1 uur later dan in Las Vegas, dus 8 uur eerder dan in NL) maar ook een paar staatsgrenzen (van Nevada naar Arizona, Utah, weer Arizona en weer terug naar Utah):

Oh ja, de huurauto deze reis is een Buick Envision:

De uitzichten onderweg waren overigens weer erg mooi, we hebben ons geen moment verveeld:

Eenmaal aangekomen in Kanab (18:15u plaatselijke tijd) besloten we maar meteen te gaan eten. Judith was hier nog jarig (extra lange verjaardag dit jaar, haha) en had zin in cheesecake. Dus zijn we gaan eten bij een leuke kleine Amerikaanse Diner, gelukkig hadden ze naast heerlijke salades ook cheesecake & zo was ook deze (verjaar)dag weer geslaagd:

Morgen gaan we naar Zion National Park!

Gereden vandaag: 267 miles (430km)

Eén gedachte over “Dag 4: van Las Vegas naar Kanab (via Valley of Fire SP)”
  1. Wat een mooie dag weer, geweldige foto s. En nu op naar Zion park. Ben benieuwd naar de foto s weer. Fijne trip. Veel plezier en groetjes.