Gisteravond nog even op internet gezocht naar mogelijke tussenstops en eventueel een wandeling op de weg van Squamish naar Clearwater en deze gevonden in de Brandywine Falls en Joffre Lakes. Maar eerst vanmorgen even langs de Walmart om o.a. poncho’s te halen i.v.m. de verwachte regen de komende dagen. Daarna op weg naar de Brandywine Falls, het eerste stuk nog steeds op de Sea-to-Sky Highway, blijft genieten:

Aangekomen bij de Brandywine Falls:

De volgende stop was Joffre Lakes Provincial Park:
Joffre Lakes sign
Daar liggen drie meren, de Lower-, Middle- en Upper Joffre Lake. De Lower ligt op 500m lopen vanaf de parkeerplaats, de Middle op 3,5km (en 300 hoogtemeters) en de Upper op 5km (en 400 hoogtemeters). Plan was om de hele trail te doen zodat we alle drie de meren konden zien. De Lower was al mooi:
Daarna begon het echte klimmen richting de Middle:
Onderweg naar de Middle kwamen we langs deze waterval, wat een geweld:
De Middle was nog mooier dan de Lower:
En de Upper was niet zo heel veel verder, maar wel lastiger, dit ging over keien en het begon ook te regenen. Gelukkig hadden we de poncho’s bij ons:
En de Upper dus ook bereikt:
Wij vonden de Middle het mooiste (maar dat kan ook komen door de regen en mist bij de Upper). Maar absoluut de moeite weer waard deze klim!

Daarna hadden we nog 360km te gaan tot Clearwater, maar ondanks dat het regelmatig regende onderweg hebben we weer een mooie rit gehad. De omgeving veranderde wel, in plaats van dennen was het nu voornamelijk heide en gras:

Om kwart voor zes kwamen we aan in Clearwater bij ons B&B voor de komende 3 nachten. Meest ruime tot nu toe, we hebben gewoon een hele verdieping! Ook hier overigens weer een hele vriendelijke ontvangst. Daarbij is de koelkast goed gevuld voor het ontbijt van de komende dagen.

Morgen gaan we de regen trotseren in Wells Gray Provincial Park hier vlakbij.

Vandaag gereden: 486km (langste rit van deze vakantie!)
Totaal gereden: 1695km
Vandaag gewandelde trails: 9,3km
Totaal gewandelde trails: 67,6km

3 gedachten over “Dag 10: Squamish-Clearwater (Brandywine Falls & Joffre Lakes)”
  1. Wat een prachtige natuur zeg. Jammer dat jullie zoveel regen hebben en verwachten.. maar dat jullie evengoed zo positief van alles kunnen genieten Chapeau. Zijn jullie trouwens de enigen die daar rondrijden? Het lijkt wel uitgestorven daar…. Prachtig mooi dat wel.