Vanmorgen waren we al vroeg op pad, we moesten een klein uurtje rijden naar het Trailhead van de Sulpher Skyline Trail en aangezien het al vanaf vrijdag overal erg druk is wilden we op tijd zijn zodat we een parkeerplaats zouden krijgen. Het was droog en onderweg zagen we al af en toe wat blauwe lucht, dus dat is heel fijn weer om naar een mooi uitzicht te gaan hiken. Een parkeerplaats hadden we snel gevonden en toen gingen we aan de trail beginnen. We hadden al gelezen dat het een erg steile trail zou zijn en dat was het ook, het was best wel afzien, tot zwetens toe. Maar we zijn boven gekomen, en de “Skyline” daarboven is prachtig, alle 360 graden, zeker nu ook de zon nog schijnt! Alle moeite dus absoluut waard:

Boven zijn we even gaan zitten om bij te komen, van het uitzicht te genieten en een appeltje te eten. Als we aan de weg terug naar beneden beginnen genieten we nog even:

Terug op de parkeerplaats loopt er ineens een Karibou voor ons over:

Aangezien het nog vroeg is besluiten we de weg naar Maligne Lake te gaan rijden. Een mooie weg met diverse viewpoints / stops:

We maken een korte wandeling bij Maligne Canyon. Wat een geweld, dat water!
Medicine Lake
Onderweg was een stuk bos afgebrand, heel bizar om zo doorheen te rijden!
Eindpunt Maligne Lake

Ook op de terugweg genieten we weer van de views:

Het is ondertussen etenstijd als we terug zijn in Jasper, dus we gaan meteen eten. We hebben na de zware hike van vanmorgen allebei zin in een hamburger, dus we gaan naar Jasper Brewing Company. En daarna halen we nog een lekker ijsje:

Morgen hebben we weer een lange reisdag, de laatste, naar Calgary, want dinsdag vliegen we van daaruit terug naar Amsterdam (waar we woensdagmorgen aankomen). We hebben nog even getwijfeld of we over Edmonton zouden rijden, maar hebben besloten gewoon nog een keer van de Icefields Parkway te gaan genieten. Aangezien het morgen Canada Day is zal het wel erg druk zijn in de steden, overal zijn parades en festiviteiten, en dat vermijden we toch liever. Dus gaan we gewoon op ons gemak over de Icefields Parkway weer terug richting Banff en van daaruit naar Calgary, een rit van 426km waar we dus de hele dag de tijd voor hebben!

Vandaag gewandeld: 8,4km (673 hoogtemeters)
Totaal gewandeld: 127,7km (6151 hoogtemeters)
Vandaag gereden: 219km
Totaal gereden: 3352km

3 gedachten over “Dag 15: Jasper National Park (2)”
  1. Geweldig wat een mooie wandeling weer en dat uitzicht eenmaal boven aangekomen echt prachtig! En fijn dat jullie dit keer ook blauwe lucht hadden dan is het nog mooier om alles te zien.
    Wat jammer dat de laatste dag aanbreekt maar jullie reis is weer geslaagd! Geniet nog van de laatste dag en een goede terugvlucht naar Amsterdam.
    De hittegolf is voorbij hier vanaf vandaag heerlijk zomers weer dus jullie kunnen hier nog even bijkomen van alle inspanning.
    Jullie reisblog is dagelijks mooi om te volgen, prettig geschreven door Linda en mooie foto’s!!! En de adressen voor het lekkere eten weten jullie altijd goed uit te zoeken. Tot in de details alles uitgezocht voor jullie op reis gaan?

2. Het was weer heel erg fijn om jullie te mogen volgen.
    Wat een super reis weer
    Jullie zouden met al die prachtige perfect voorbrereide reizen en beelden zó een goed reisprogramma kunnen beginnen.
    Hele fijne dag nog vandaag.