Vanmorgen ging de wekker om kwart voor zes want om kwart voor zeven vertrok de boot naar Klein Curacao en we moesten nog een stukje rijden. De ochtendzon zorgde voor mooie plaatjes in de haven:

Het was wel een behoorlijk heftige boottocht, we gingen blijkbaar tegen de golven in dus het ging best op en neer, er waren dan ook een aantal mensen aan boord die misselijk werden en de vissen gingen voeren, wij zelf gelukkig niet!

Eenmaal aangekomen op het eiland stond het goed verzorgde ontbijt klaar en daarna zijn we gaan zwemmen en snorkelen in het azuurblauwe heldere water, echt een Bounty strand!

Ook hier op dit eilandje waren twee geocaches te vinden dus een “goed excuus” om niet alleen maar op het strandbedje te blijven liggen maar toch even lekker de beentjes te strekken, een stukje langs het strand, naar de vuurtoren en de scheepswrakken:

Daarna was het tijd voor de lunch, de crew had geBBQ’d en er stond een heerlijk buffet voor ons klaar:

’s Middags ook weer gaan snorkelen en met de GoPro heel wat mooie vissen op film kunnen vastleggen. Judith heeft zelfs gezien hoe twee schildpadden een vis uit elkaar trokken (maar had de GoPro helaas niet bij zich).

En toen was het alweer tijd om op de boot te stappen voor de terugvaart. Deze was wat rustiger omdat we nu met de golven mee gingen. Eenmaal terug in de haven besloten we een salade te gaan halen bij AH. En ook al zijn het maar 6km om weer terug naar ons B&B te komen, in de spits ben je dus gewoon een uur onderweg, je staat meer stil dan dat je rijdt! Eenmaal aangekomen bij ons B&B was de stroom uitgevallen dus we hebben ons vandaag moeten behelpen met een solar lampje en koud moeten douchen. Ook het bijwerken van de website heeft dus wat vertraging opgelopen. Maar het mag de pret niet drukken, de dag is werkelijk voorbij gevlogen maar zeer zeker weer geslaagd!

Morgen gaan we naar Shete Boka National Park.