Vanmorgen rustig aan gedaan, we hadden alleen een korte wandeling gepland en de terugvlucht van McCarthy naar Chitina was pas om 14u. Het shuttle busje van Kennicott naar McCarthy voor 13:30u was ook al geregeld. Na het ontbijt zijn we dus eerst de korte wandeling gaan maken, een rondje om de oude kopermijn. Zo ziet het er van bovenaf uit, het is eigenlijk gewoon een bouwval (maar ze zijn het wel aan het renoveren):

Daarna hebben we tot de lunch in de zon gelezen. Wat is het heerlijk rustig hier!
Het busje vertrok mooi op tijd en op het vliegveldje konden we meteen in de Cessna 206 stappen. Judith kreeg de plek naast de piloot toegewezen en dan heb je natuurlijk het beste uitzicht:

Het was wel redelijk bewolkt dus de vlucht was iets onrustiger dan de eerste vlucht, maar eigenlijk merk je er niet zo heel veel van dat het maar zo’n klein vliegtuigje is.
Hierna vervolgden we onze route met de auto. Af en toe wat regen onderweg maar het was toch een mooie weg om te rijden. Onderweg een aantal keren gestopt, eerst bij de Worthington Glacier:

En daarna een korte wandeling naar een cache met dit uitzicht als “beloning”:

De laatste stop was bij de Bridal Veil Falls (links) en Horsetail Falls (rechts):

Als we in Valdez aankomen rijden we eerst even naar de Safeway, we hebben vanmiddag al warm gegeten dus we halen nog even wat yoghurt en fruit voor het avondeten. Ons hotel ligt vlak bij de haven, dus we zijn nog even een rondje gaan wandelen. De vissers kwamen net terug met de vangst:

Morgen staan een aantal trails in de omgeving van Valdez op het programma, tenminste als het weer het toelaat.

Vandaag gereden: 118 miles (190km)
Totaal gereden: 1005 miles (1617km)

2 gedachten over “Dag 10: Kennicott – McCarthy – Chitina – Valdez”
  1. Je kan de rust zien aan de foto s, stil , lege weg, mooie natuur. Heerlijk.
    Dat is met al die drukte hier altijd al fijn he.
    In zo n vliegtuigje een keer zoooo luchtziek geworden in de Grand Canyon, naast de piloot. Heel genant.
    En wat een knoeperts van vissen.
    Fijne volgende dag weer.

2. Wat leuk jullie reisverslag te volgen. Even een paar dgn vergeten en nu zie ik weer de mooiste beelden! Die dag ijsklimmen is toch ook geweldig! Zo boven zo‘n gletsjer hangen en er zo in afdalen echt super.
    Echt mooi daar in Canada, en ook nog de zon op de foto’s. En de overnachtingsplaatsen ook weer goed leuk om ook andere mensen te spreken. Veel plezier nog