Gezien de drukte in Zion van voorgisteren zijn we vanmorgen weer vroeg op pad gegaan zodat we niet zo lang in de rij hoefden te staan voor de shuttle bus. We waren zelfs zo vroeg dat we een parkeerplaats kregen bij Canyon Junction (dat is al de derde stop van de bus, dus dat scheelt 2 haltes) en zo stonden we al om kwart over acht aan het begin van de eerste wandeling van vandaag: Observation Point Trail. Aangezien het een erg pittige wandeling was (13km met meer dan 600 hoogtemeters) wilden we deze als eerste doen zodat we er fit aan konden beginnen. Ander voordeel was dat het nog heerlijk rustig was op de trail. Het eerste stuk was hetzelfde als de wandeling naar Hidden Canyon, die we voorgisteren al gedaan hadden. Bij de splitsing gingen we nu dus de andere kant op en de uitzichten waren meteen al prachtig:

Het was inderdaad wel een pittige wandeling, stukje meelopen? “Follow the leader”:

Onderweg was het dus al prachtig, maar boven werden we helemaal beloond met een schitterend uitzicht over de Canyon:

En heel veel eekhoorntjes:

Daarna gingen we langs dezelfde weg weer terug naar beneden, en we bleven genieten van het uitzicht:

Dik drie uur later waren we weer bij de bushalte. We waren het erover eens: dit was de mooiste wandeling tot nu toe deze vakantie! Dus absoluut een aanrader!

Het was ondertussen lunchtijd dus even een bankje opgezocht en genoten van een stuk fruit en ons favoriete Raisin Bread. We wilden nog 1 wandeling doen vandaag: die naar Upper Emerald Pools. Dus op de shuttle bus gestapt en bij de juiste halte uitgestapt. Deze wandeling viel een beetje tegen, wellicht omdat het erg druk was, maar de Pools zelf stelden ook niet zoveel voor. Wel mooi uitzicht ook hier weer langs de trail:

Moe maar voldaan zijn we daarna teruggereden naar ons hotel!

Vandaag gereden: 82 miles (132km)
Totaal gereden: 633 miles (1019km)

Morgen is onze laatste dag vanuit Kanab en gaan we nog een keer de rit maken naar de North Rim van de Grand Canyon.

2 gedachten over “Dag 7: Zion National Park (2)”
  1. Prachtige foto s weer. Dat is genieten. En wat leuk ook dat filmpje.
    at een prachtige kleuren allemaal he.