Betty & Jim van het B&B hebben een paar dagen geleden een nieuwe puppy gekregen, Lily, erg schattig. Ze vind ons ook erg leuk want ze heeft tijdens het ontbijt bijna de hele tijd onder de stoel van Judith gelegen:

Vanmorgen dus eerst genoten van een vers, speciaal voor ons gemaakt, heerlijk ontbijt en daarna weer op naar Bryce Canyon NP. Vandaag gingen we de Fairyland Loop Trail doen, het zou een wandeling zijn met prachtige views, al was het wederom een pittige wandeling van 13km met 500 hoogtemeters. Je moet dus wel iets over hebben voor deze prachtige views maar gelukkig zit het met onze conditie wel goed :). Het was inderdaad ook weer een schitterende wandeling. Op momenten leek het net alsof we door een soort van woestijn liepen, zoals die paden zo mooi kronkelden in het landschap. Hieronder wat foto’s van onderweg:

En de rotsformatie die bekend staat als de “Tower Bridge”:

Het laatste stuk van de wandeling gaat langs de camping door het bos weer terug naar Fairyland Point. Aangezien we om 13u al terug waren besloten we om nog even bij het Visitor Center van Red Canyon te stoppen om te kijken of we daar nog een korte wandeling konden doen. Ook hier stond een mooi bord dus gingen we weer even op de foto:

We kregen een plattegrond mee en er was een leuk rondje door de Red Canyon van 4km met ook hier weer mooie views:

Vandaag gegeten in een echte Amerikaanse Diner in jaren 60 stijl (met Wurlitzer jukebox):

Daarna terug gelopen naar ons B&B (rechts op de foto) dat erg landelijk ligt met een heel mooi uitzicht:

Vandaag gereden: 52 miles (84km)
Totaal gereden: 993 miles (1598km)

Morgen gaan we ons B&B hier in Hatch weer verlaten en gaan we via Red Rock State Park, de Outlet en wellicht ook nog de Hoover Dam terug richting Las Vegas (we hebben een hotel bij het vliegveld voor de laatste nacht), een rit van ongeveer 4 uur.

Eén gedachte over “Dag 10: Bryce Canyon National Park (2) & Red Canyon”
  1. In een woord GEWELDIG.
    wat een schoonheid van de natuur allemaal.
    groetjes en geniet weer van de volgende dag.