Nadat het verlof was goed gekeurd zijn we begonnen met boeken. De retour vlucht Honolulu is geboekt en de binnenlandse vluchten tussen de eilanden ook. Vorig jaar was het verblijven in een Bed & Breakfast goed bevallen dus zijn we ook dit jaar op zoek gegaan naar B&B’s. Dat is best aardig gelukt, 4 van de 6 verblijven zijn B&B’s! Ook die zijn dus al allemaal geboekt. Hotels (&B&B’s) op de Hawaii eilanden zijn relatief duur, zeker in vergelijking met het grootste gedeelte van het vasteland van Amerika, maar dat wisten we vantevoren en was dus al ingecalculeerd. Gemiddeld zijn we op 120 euro per nacht uitgekomen en dat vonden we zelf dan toch wel weer meevallen.

Na veel informatie gelezen te hebben en wikken en wegen zijn we tot onderstaande planning gekomen:

Dagen Bestemming To do
1 t/m 3 Oahu – Honululu Waikiki Beach, Pearl Harbor, Paleis van Amerika, Diamond Head, Pali lookout
Dag 3 Vlucht naar Big Island (Kona)
3 t/m 5 Big Island – Kona Mauna Kea, Waipio Valley
5 t/m 8 Big Island – Volcano Hawaii Volcanoes National Park (2d), Akaka Falls
Dag 8 Vlucht naar Maui
8 t/m 13 Maui – Kihei Regenwoud ‘heavenly’ Hana (road to Hana), Iao Valley,  Waimoku Falls, Seven Pool in Oheo Gulchs, Wainapanapa zoetwatergrot, Haleakalā National Park
Dag 13 Vlucht naar Kauai
13 t/m 18 Kauai – Lihue Opaekaa watervallen, Fern Grotto, Kee Beach (beroemde Kalalau Trail), Kokee State Park, Napali coast, Waimea Canyon
Dag 18 Vlucht naar Oahu (Honolulu)
18 t/m 19 Oahu – Honululu Laatste overnachting voor terugvlucht naar Amsterdam

Hawaii-vluchten

We hebben ervoor gekozen om onze 19 dagen als bovenstaand in te delen, dus 5 dagen op de eilanden Big Island, Maui en Kauai en 4 dagen op Oahu. Echter zijn het zeker op Oahu geen hele dagen, dag 1 landen we pas om 20:30u op Honolulu en aangezien het hier dan inmiddels 8:30u ’s morgens is zullen we dan waarschijnlijk meteen het bed induiken. Dag 3 vertrekken we ’s middags alweer naar Big Island en dag 19 vertrekken we ook alweer om 7:55u richting Amsterdam, dus effectief zijn we maar 1,5 dag op Oahu. Dit is een bewuste keuze omdat we denken dat er met onze interesses op de andere eilanden veel meer te doen is!

Alleen de huurauto’s moeten we nog boeken. We hebben er zin in!