Nog een paar weken en dan vertrekken we naar IJsland!
We gaan een rondreis maken met als leidraad de hoofdweg (1) van IJsland, zie onderstaande route:

We blijven 13 dagen en hebben 8 verschillende B&B’s/Hotels/Guesthouses, planning ziet er als volgt uit:

Dagen Overnachtings-plaats To do KM Reistijd
Dag 1 t/m 3 Selfoss (B) onderweg: Hveragerði
vanuit Selfoss: Golden Circle
98 01:21
Dag 3 t/m 4 Hrífunes (C) onderweg: Seljalandsfoss, Skógafoss, Solheimasandur Plane Wreck, Dyrhólaey, Vík 174 02:18
Dag 4 t/m 5 Nýpugarðar (D) onderweg: Fjaðrárgljúfur, NP Skaftafell, Fjallsárlón 203 02:33
Dag 5 t/m 7 Stöðvarfjörður (E) Jökulsárlón Gletsjermeer, Egilsstaðir, Hengifoss, Borgarfjörður Eystri 205 02:35
Dag 7 t/m 9 Laugar (F) Diamond Circle 273 03:17
Dag 9 t/m 10 Laugarbakki (G) onderweg: Kotágil kloof (walvissen excursie?), Hvítserkur rots 263 03:08
Dag 10 t/m 12 Lysudalur (H) Schiereiland Snæfellsnes, Eldborg krater, Ytri-Tunga, Arnarstapi, Snæfellsjökull glacier, Mt. Kirkjufell and Kirkjufellsfoss waterfall, Saxholl 176 02:25
Dag 12 t/m 13 Keflavík (A) onderweg: Reykholt, Glanni waterval, Grabrok vulkaan, Husafell, Reykjavík 199 02:38
Totaal  1591 20:15

Bovenstaande tabel betreft alleen de route van overnachtingsplaats naar overnachtingsplaats. De dagelijkse extra ritten komen daar uiteraard nog bij.

We hebben ongelofelijk veel informatie gekregen van vrienden en collega’s die al in IJsland zijn geweest, echt super! Daarnaast natuurlijk ook weer heel veel Blogs van andere reizigers doorgelezen.
Zoals elke reis hebben we ook hier weer keuzes moeten maken. Zo slaan we The Blue Lagoon bijvoorbeeld over en rijden meteen door naar Selfoss, gezien onze interesses denken we onze tijd daar beter te kunnen besteden ;).

We kunnen niet wachten totdat we aan dit avontuur mogen beginnen!