Vanmorgen nog even genoten van ons uitzicht vanuit de hotelkamer voordat we de Rocky Mountains gingen verlaten:

En op naar Calgary. Om niet door het drukke centrum te hoeven rijden parkeren we op een P+R parkeerplaats en pakken we de metro naar het centrum. We hadden vanmorgen even gekeken wat we in Calgary konden doen en besloten dat we in de Calgary Tower zouden gaan (190m hoog) en ik wilde graag naar het Olympic Plaza (waar de medaillewinnaars van Calgary 1988 gehuldigd werden). Boven in de Calgary Tower kun je rond lopen en heel Calgary overzien, de wolkenkrabbers:
En een ander gedeelte met de Rockies op de achtergrond:
Er was ook een stuk met een glazen vloer, ik vond het toch maar akelig zo hoog, volgens Judith liep ik ook voorzichtig op het glas, haha:
Aan de andere kant zagen we de Olympic Plaza al liggen:
Dus we wisten welke kant we op moesten lopen en waren er redelijk snel:
Van hieruit ook een mooi zicht op de Calgary Tower waar we dus net nog rond liepen:
Bij de Olympic Plaza hangen ook alle medaillewinnaars. Van Calgary 1988 herinner ik me vooral de 3 gouden medailles van Yvonne van Gennip, dat moest dus ook even op de foto:
Top!

Daarna hadden we het eigenlijk wel gezien, we missen de natuur en de bergen nu al ;).
We zijn dus lekker op tijd ingecheckt in ons hotel en hebben vanavond nog een laatste keer bij Earls gegeten, is toch wel onze favoriete restaurantketen geworden hier in Canada!

Morgen nog een stukje rijden naar het vliegveld, de auto inleveren en dan vertrekken we om 15:20u (23:20u in NL) naar Amsterdam, waar we zondagmorgen om 8:15u aankomen. De laatste blogpost van deze vakantie zal dan zondag vanuit thuis volgen!

Vandaag gereden: 120km
Totaal gereden: 3322km
Vandaag gewandelde trails: 0km
Totaal gewandelde trails: 169,8km

3 gedachten over “Dag 20: Banff-Calgary”
  1. Goede vlucht terug naar huis. En dank jullie dat ik mee mocht genieten van deze prachtige reis en schitterende foto s!!!!