Allereerst bedankt voor de leuke reacties, we vinden het leuk om te lezen dat jullie met ons meelezen :)!

Gisteravond hadden we al op de website van National Park Services gekeken naar de plattegrond van Dinosaur National Monument. Bleek dat er twee ingangen zijn en dat er geen weg is binnen het park die de twee ingangen met elkaar verbindt. Dus besloten we eerst naar de dichtstbijzijnde te gaan:

We hadden vanmorgen op het nieuws al gezien dat het weer in de buurt van Vernal niet zo goed zou worden, ze voorspelden regen en onweer. Maar het was nog droog, dus besloten we bij het Visitor Center een korte wandeling te doen langs een aantal fossielen van Dinosaurussen. Dat bleek dus niet echt ons ding, we zagen niet zoveel in de rotsen. Dus besloten we naar het andere gedeelte te gaan van Dinosaur NM: de Canyons. Alleen werd de lucht onderweg donkerder en donkerder:
Het begon ook te regenen en te onweren, dus bij het eerste uitkijkpunt zijn we omgedraaid. Richting het zuiden was de lucht nog blauw, dus besloten we dan nu maar al die kant op te gaan en op de heenweg Colorado National Monument te bezoeken (stond eigenlijk voor morgen op het programma). Onderweg kwam langzaam de blauwe lucht weer te voorschijn:

Onderweg moesten we ook over een pass, met schitterend uitzicht:

Soms leek de lege weg oneindig:

Rond 12u kwamen we bij de ingang van Colorado National Monument:

Ook weer erg mooi uitzicht van bovenaf:

Stukje wandelen:

Op het “randje”:

Nog even samen op de foto:

En omdat we niet genoeg kregen van het uitzicht:
IMG_9946 IMG_9947

Nadat we hadden ingecheckt in ons hotel in Grand Junction (Holiday Inn) zijn we ’s avonds voor de eerste keer deze vakantie bij Olive Garden gaan eten, samen met “The Outback” onze favoriete restaurantketen in Amerika. Judith had spaghetti besteld en ik een pizza. Als je bij Olive Garden een hoofdgerecht besteld mag je kiezen uit soep of salade als voorgerecht (met heerlijke Italiaanse broodjes). Daarnaast is de frisdrank “auto refill”, dus als je ‘m leeg hebt komen ze je meteen een volle brengen die gratis is. We zijn vergeten foto’s te maken maar het was weer heerlijk, en dat voor de prijs van maar $32 (incl. 10% fooi), omgerekend ongeveer €24!

Aangezien we vandaag Colorado National Monument al hebben bezocht hebben we morgen de hele dag om te gaan shoppen hier in Grand Junction!

Vandaag afgelegd: 198 miles (319 km)
Totaal afgelegd: 2004 miles (3225 km)