Vanmorgen waren we vroeg wakker (uiteraard nog niet helemaal geacclimatiseerd) dus op tijd ontbeten en daarna op weg naar Lassen Volcanic National Park. Het weer was prima, zonnetje scheen en de temperatuur lag tussen de 25 en 35 graden. Onderweg was het weer genieten van de mooie omgeving en na een uur kwamen we bij de ingang van Lassen Volcanic N.P.:

In Lassen Peak N.P. liggen een aantal vulkanen waarvan er nog een paar actief zijn (al is de laatste uitbarsting lang geleden). Naast dat duidelijk te zien is dat er vulkaanuitbarstingen zijn geweest is het een bosrijk gebied met wilde bloemen en mooie meren. Helaas zijn ook hier de gevolgen van de bosbranden duidelijk te zien, af en toe komen we langs stukken bos met zwartgeblakerde bomen…..
We hebben ’s morgens de “Terrace, Shadow & Cliff Lakes Trail” gelopen, een 5,5km lange wandeling langs 3 meren (en 170m hoogteverschil):

Tussendoor even een foto gemaakt bij onze huurauto:

’s Middags hebben de we Manzanita Lake trail gelopen, een rondje van 4km om het Manzanita Lake. Een wandeling waar Judith zich heeft kunnen uitleven met  onze spiegelreflex camera, het heeft schitterende foto’s opgeleverd, o.a. onderstaande:

Ook Gerard & Jeannette hadden de camera’s in de aanslag:

Daarna zijn we doorgereden naar Redding, waar we zijn gaan eten bij ons favoriete restaurant om Gerard & Jeannette daar ook kennis mee te laten maken: The Outback! We zijn natuurlijk begonnen met de Bloomin’ Onion als voorgerecht en we hadden allemaal een steak als hoofdgerecht. De toetjes zijn ook erg lekker hier, maar dat ging er vandaag niet meer in. En het was goed in de smaak gevallen, “The Outback” heeft er weer 2 fans bij ;).

Het was een geslaagde dag!

Morgen staat de rit naar Prospect (nabij Crater Lake National Park) op het programma, 372km waar we ongeveer 4 uurtjes over zullen doen. We overnachten daar in een lodge dus we weten nog niet of we WiFi hebben en de site kunnen bijwerken de komende dagen!

Miles vandaag gereden: 160 (257km)
Miles totaal gereden: 370 (595km)

2 gedachten over “Dag 2: Lassen Volcanic National Park”
  1. Hoi vakantiegangers,
    Timo en ik hebben vanmorgen in alle vroegte al jullie avontuur gelezen en de foto’s bekeken. Hij vindt het geweldig. Heeft alles aan Milou en Dave verteld. De eerste foto’s zijn al geweldig. Wat een mooie natuur. Wat een dikke bak van een auto!! Volgens mij gaan pap en mam nu ook ieder jaar naar Amerika!!