Vandaag hebben we 2 mooie trails gewandeld in Rocky Mountain National Park. We zijn vanmorgen eerst naar Cub Lake Trailhead gereden, daar kregen we gelukkig nog een parkeerplaats voor de auto. In de weide bij de parkeerplaats was een hele kudde Elks aan het grazen:
We vroegen ons al af hoe het mogelijk is dat de Rangers altijd al ter plaatse zijn als er dieren langs de weg lopen of staan om alles in goede banen te leiden, blijkt dat sommige dieren een zender om hebben zodat ze weten waar de kuddes zijn:

Daarna begonnen we aan onze wandeling naar Cub Lake, met stralend blauwe lucht:
Na ongeveer een uurtje, voornamelijk klimmen, kwamen we aan bij Cub Lake:
DSCN1193Rondom Cub Lake is vorig jaar brand geweest, dit is erg goed te zien en het is dan ook een trieste aanblik:
Op weg terug naar de parkeerplaats kwamen we langs “The Pool”, een watervalletje met een leuke brug:
IMG_0231Het was een erg variërende wandeling, ineens moesten we tussen de rotsen door:
Het uitzicht was weer schitterend op verschillende plaatsen onderweg:

In Rocky Mountain National Park rijden ook Shuttle bussen, advies op drukke dagen is dan ook om je auto te laten staan als je een parkeerplaats hebt gevonden en de Shuttle bus te gebruiken om in een ander wandelgebied te komen. Dus stapten we na de wandeling naar Cub Lake op de bus om de wandeling naar Bierstadt Lake te gaan doen. Dit was ook weer een flinke wandeling bergop, maar Bierstadt Lake was ook erg mooi:
DSCN1200 DSCN1204
Onderweg zagen we de donkere wolken weer aankomen (blijkbaar is het weerbeeld in de zomer zo’n beetje elke dag hetzelfde hier, voor de middag stralend blauw, na de middag komen de wolken en de buien) en waren net op tijd terug bij de Shuttle bus voordat het begon te regenen. Het waren weer twee stevige wandelingen vandaag (totaal 18,4km met 837m stijging), we houden onze conditie wel op pijl hier. We zijn daarna dus terug naar ons hotel gereden, het regende toch en we waren ook wel een beetje moe. ’s Avonds zijn we weer bij de pizzeria gaan eten waar we de eerste avond hier ook zijn gaan eten. Eindelijk een restaurant waar je een normale portie krijgt (tenminste, als je de small pizza bestelt :)).

Morgen gaan we nog 1x genieten van Rocky Mountain NP! We rijden de weg door het park (34) helemaal af en gaan dan via Grandby naar Mount Evans. Van daaruit gaan we via de Lakewood Outlets naar ons hotel in Denver. Hier verblijven we 2 nachten voordat we aan de terugreis beginnen.

Vandaag afgelegd: 23 miles (37 km)
Totaal afgelegd: 3024 miles (4867 km)