Vandaag de kajak excursie in Kachemak Bay. We moesten hiervoor al om half acht in Homer zijn, dus hadden we gevraagd of we om half zeven konden ontbijten. Dat was geen probleem en om half zeven konden we aanschuiven bij het vers bereide, uitgebreide, ontbijt. Met volle maag gingen we naar Homer Spit, waar we met de water taxi naar de kajaks werden gebracht. Er zaten nog vier Amerikanen in onze groep met 1 gids. We kregen een snelcursus kajakken en gingen op weg. We kozen voor een 2-zitter, en het samen kajakken ging ons best goed af. De eerste stop was na een half uurtje op een strandje. Daar gingen we ook een korte wandeling doen naar de top van de heuvel waar we dit mooie uitzicht hadden:

De volgende stop was niet veel later bij een rivier, daar stapten we uit en zijn we een stuk langs de rivier omhoog gelopen om te kijken of we zalmen zouden zien springen. Helaas was het net eb en was er geen zalm te zien in de rivier. De omgeving van de rivier was wel mooi:

Actiefoto’s:

Lunchen deden we op dit mooie strandje:

En daarna zijn we met een omweg weer terug naar de water taxi gevaren. Oh ja, we hebben ook nog wildlife gezien, van heel dichtbij:

Rond 16u waren we weer terug op Homer Spit en hebben we nog even een rondje gewandeld. We hadden wel honger gekregen van het kajakken en besloten bij dit restaurantje te gaan eten, let ook op de (echte) hond op het dak!

En uiteraard bestelden we de Halibut Fish & Chips. Aanvallen:

Ze waren inderdaad heerlijk, en zo vers, super!

En wat hebben we toch een geluk met het weer, vandaag was wederom een zonnige dag! Morgen zijn de vooruitzichten ook nog goed en daarna lijkt het toch echt afgelopen te zijn met het goede weer. De laatste dagen van onze vakantie is regen voorspeld. Maar nogmaals, we klagen absoluut niet!

Morgen gaan we in de buurt van Homer een aantal trails wandelen.

Vandaag gevaren in de kajak: 16km (morgen waarschijnlijk spierpijn)!

Vandaag gereden: 40 miles (64km)
Totaal gereden: 1740 miles (2800km)

3 gedachten over “Dag 17: Homer (1)”
  1. Ik val in herhaling, wat prachtig daar. En leuk dat jullie per kajak deze route deden. Oh en die otter, ja echt in een volgend leven….
    Mag ik dan…. ha ha heerlijk hoe hij dobbert

2. Wat prachtige natuur weer, een heerlijke belevenis.
    Die vis en chips zou ik ook zo in willen bijten, heerlijk.
    Heb weer een mooie volgende dag.