De wedstrijd van de Giants begon vanmiddag om 13u, dus we hadden vanmorgen nog wat tijd. Even kijken wat er in de buurt van het busstation te doen is (van daaruit vertrekt namelijk de bus naar het MetLife Stadium). In de haven op 15 minuutjes lopen ligt het Intrepid Museum, een oud vliegdekschip, dus we besluiten daar eerst heen te gaan. Altijd interessant natuurlijk en ook apart met die wolkenkrabbers op de achtergrond:

Daarna lopen we naar het busstation en stappen op de express bus naar het MetLife stadium. Daar aangekomen genieten we van een typische Amerikaanse traditie als we over de parkeerplaats lopen. Ze maken er hele uitjes van, tot en met bbq’en naast de auto aan toe. Geweldig om te zien:

En wat een stadion, er passen maar liefst 82.500 mensen in, zo ontzettend groot! De finale van het WK voetbal in 2026 zal in dit stadion gespeeld gaan worden, maar dat terzijde.

En we hebben toch ook wel een zwak voor het chauvinisme en de dankbaarheid richting de militairen “Thank you for your service”, dat beiden ook hier weer zeer aanwezig is, mooi:

Voordat de wedstrijd begint lezen we nog even de spelregels, we weten nu alles over “Downs”, “Yards” en scores. Maar wel lastig om te volgen waar de bal is, haha. Ondanks dat de wedstrijd “maar” 4x een kwartier duurt gaat de tijd tussendoor stop en ben je dus gerust drie uur verder, een middagvullend programma dus. Het was wel koud overigens, brrrr:

De Giants hebben de wedstrijd trouwens gewonnen met 38-35. Verkleumd zoeken we de bus weer op en aangezien het onze laatste avond is lopen we als we terug zijn bij het busstation naar een Outback. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat we in Amerika zijn geweest en niet bij een Outback zijn gaan eten :).

Na het eten lopen we naar het Empire State Building, hier moet volgens Michel het uitzicht in het donker erg mooi zijn, en dat is het:

Morgen vertrekken we pas in de avond dus we hebben nog dik een halve dag in New York voordat we naar het vliegveld moeten vertrekken. We proberen onze koffertjes hier bij het hotel nog even te stallen en gaan dan voor een rondje met de Hop-On Hop Off bus met eventueel wat tussenstops ;).

Stappen vandaag: 23.500 (17km)
Stappen totaal: 113.750 (81,5km)

2 gedachten over “Dag 5: Intrepid Museum, Giants & Empire State Building”
  1. Oh wat gaaf in het donker. Wij vonden de wedstrijd destijds ook heel leuk, die was toen op Memorial Day, chauvinisme te top. Maar ach het is mooi dat ze trots op hun militairen zijn. Geniet van nog een lekkere dag en goede terugreis.