Na een goede (Judith) en redelijke (ik) nacht waren we zoals gewoonlijk de eerste morgen al vroeg wakker. Dus alle tijd om uit te zoeken wat we vandaag zouden gaan doen. Overigens was het gisteren al donker toen we bij ons appartement aankwamen, dus vanmorgen zagen we pas wat voor een geweldig uitzicht we hebben, zeker bij zonsopkomst:

We besloten eerst de Makapu’u Point Lighthouse Lookout Trail te gaan doen, een trail van 4,2km in totaal met 155 hoogtemeters. Op zich niet lang en niet stijl, maar voor mijn knieën een goede test. Wat een mooie wandeling, prachtige uitzichten en aan het eindpunt mooi uitzicht op het Lighthouse:

En mijn knieën hebben het goed doorstaan! De volgende stop was Lanikai Beach, wat een prachtig strand! Hier in de buurt begon ook een Adventure Lab cache, maar we genoten eerst van het prachtige uitzicht op Lanikai Beach. Meteen hier ook maar even onze huurauto voor deze eerste 4 dagen op de foto gezet, een Toyota Corolla:

Toen was het onderhand lunchtijd, dus zoeken we een Safeway en halen ons favoriete Cinnamon Swirl brood en een yoghurtje. Na de lunch rijden we door naar de Nu’unanu Pali Lookout, we dachten hier een trail te kunnen gaan doen maar hadden ons verkeken, er was alleen een uitzichtspunt (wel mooi overigens):

Hierna besluiten we naar de Dole Plantation te rijden, een van de grote toeristen trekpleisters van Oahu. Echt Amerikaans opgezet met een souvenirs winkel (ter grote van een supermarkt, haha), een restaurant, een doolhof, een treintje en een self guided tour. We kopen een kaartje voor de self guided tour en lopen een rondje door de mooi aangelegde tuin met uiteraard ananassen, maar ook bananen, papaya’s en nog veel meer. En we eten een heerlijk Ananas ijs”je”:

Na het bezoek aan de Dole Plantation rijden we nog een stukje door richting de noordkust, en dan komen we langs de echte ananas velden, indrukwekkend, zo ontzettend groot!
Het is ondertussen al na 15u dus besluiten we langzaam weer richting Honolulu te rijden om een Outback op te zoeken, dat is toch wel ons favoriete restaurant in de USA! Het is nog wat vroeg om al te gaan eten dus stoppen we eerst bij de Premium Outlets. Niet zo’n grote als op het vasteland, maar we krijgen er toch een uurtje om. Daarna rijden we door naar de Outback en genieten van een Bloomin’ Chicken en Spare Ribs:

Als we op de rekening wachten begint de vermoeidheid toe te slaan dus het wordt tijd om terug te gaan naar ons appartement. We zijn nog net op tijd voor de vuurwerkshow (elke vrijdag om 20u):

Nu ik dit verhaal aan het opstellen ben beseffen we ons pas hoeveel we gedaan hebben vandaag, blijkt maar weer dat we niet stil kunnen zitten, haha.
Morgen hebben we van 8u-10u een parkeerplek bij Diamond Head gereserveerd, dus dan gaan we die trail doen. Daarna kijken we verder wat we verder van de lijst gaan doen, dat is vandaag eigenlijk uitstekend bevallen!

Vandaag (en gisteren) gereden: 134 miles (216km)

3 gedachten over “Dag 2: Veelzijdig Oahu”
  1. Jullie hebben inderdaad al veel gedaan en gezien. Stilzitten, haha dat komt niet voor in jullie woordenboek.

Mooie foto’s.
    Tot morgen

2. Twee jaar moeten wachten, dus gaan jullie nu maar lekker genieten van jullie vakantie