Als we onderweg zijn kijken we regelmatig even of er nog geocaches op onze weg liggen. Toen we vanmorgen onderweg waren naar wat onze eerste stop zou zijn, Kotagil, zagen we dat er onderweg een cache bij een meertje (Hraunsvatn) lag. Niet echt op onze weg om snel mee te pikken, we moesten er namelijk 2,5km voor hiken (met 270 hoogtemeters). Het was weliswaar bewolkt, maar droog, en we hadden wel zin in een wandeling dus hebben we de auto aan het begin van het wandelpad gezet en zijn omhoog gelopen. Best wel pittig trouwens, maar het uitzicht onderweg en bij het meertje was het absoluut waard (en de cache hebben we ook gevonden):

Daarna op naar Kotagil. Dit is niet zo bekend, er is zelfs maar weinig over te vinden. We hadden dit zelf op de blog van Ralph en Jeff gelezen, het zou een avontuurlijke wandeling zijn naar een mooie waterval. Het was zeker avontuurlijk, meer survivallen en klauteren dan wandelen maar we vonden het geweldig (ook al moeten we toegeven dat het niet helemaal ongevaarlijk was):

De waterval op het einde was erg mooi en we vinden het net iets specialer als we verder gewoon helemaal niemand tegenkomen :-). Een “hidden gem” zouden de Amerikanen zeggen (verborgen juweel):

We hadden toch wat kilometers te rijden vandaag en met twee wandelingen van een uur zitten we ondertussen al halverwege de middag. We besluiten nog een stop te maken voordat we doorrijden naar ons hotel in Laugarbakki: de waterval Kolugljúfur. We hebben inmiddels al ontelbaar veel watervallen gezien, maar ze zijn allemaal anders en we vinden ze stuk voor stuk prachtig, zo ook deze weer:

Hotel Laugarbakki, waar we vandaag overnachten, is een recent tot hotel verbouwde school. Mooiste kamer tot nu toe tijdens deze reis. Ook dit hotel ligt weer in the middle of nowhere maar heeft gelukkig ook een restaurant dus hoeven we vanavond de “deur” niet meer uit.

Vandaag hebben we wel wat regen gehad, maar gelukkig pas ’s middags toen we in de auto zaten. Morgen rijden we door naar het schiereiland Snæfellsnes, hopelijk houden we het ook morgen grotendeels droog (in tegenstelling tot de voorspellingen die niet veel goeds beloven helaas).

Vandaag gereden: 286km
Totaal gereden: 2545km

2 gedachten over “Dag 9: Hraunsvatn, Kotagil en Kolugljúfur”
  1. Wat zijn jullie eigenlijk toch een zeer bevoorrecht stel he. Zoveel moois te kunnen zien en beleven in je leven. Prachtig. Het verschil en bijzondere te mogen zien in allerlei watervallen. Wij hebben ook niagara gezien en in andere parken in Amerika en Afrika. Wat een voorrecht he. Geniet ervan. En ik ben benieuwd naar de foto s van morgen. Geweldig !!!!!!
    Slaap lekker. Groetjes

2. Het zijn allemaal mooie plaatsjes van watervallen. Het blijft gewoon uniek! Vandaag de familie Stevens laten genieten van jullie avonduur.