Als eerste bedankt voor de reacties op de eerste blogs, erg leuk om te lezen!

We hebben tot nu toe erg veel geluk gehad met het weer, overwegend zonnig en tussen de 15 en 25 graden, prima weer dus! Vandaag gingen we van Sandpoint naar Kalispell en zijn we wel een aantal regenbuien tegengekomen, maar we hebben toch een paar mooie foto’s kunnen maken, zoals deze:

Zoals elk jaar is het ook dit jaar weer een genot om op de Amerikaanse wegen te rijden, zo heerlijk relaxed! En dit jaar hebben we ook nog een open dak in de huurauto, een koffietje erbij en wie doet ons wat 🙂

De eerste stop was bij de “Kootenai Falls & Swinging Bridge”. Een korte wandeling bracht ons bij een mooie waterval en een stuk verder een hangbrug (die binnenkort vervangen gaat worden door een nieuwe die ze nu nog aan het “ophangen” zijn).

Ook vandaag zien we onderweg wederom vooral heuvels, weiden en dennenbos. Wat wel opvalt de afgelopen dagen is dat er in deze gebieden veel bosbranden zijn geweest, erg veel bos waar we doorheen reden is zwart en dor.

Als we in de buurt komen van Kalispell komen we ook weer in de buurt van echte bergen. Helaas regent het hier dus geen mooie foto’s gemaakt. We zijn nog te vroeg om in te checken (ook al is het hier een uur later dan in Idaho) dus besluiten we door te rijden naar Whitefish (Lion Mountain Trailhead), ik had daar een wandeling uitgezocht naar de Skyles Lake Overlook. De donkere wolken lijken voornamelijk boven Kalispell te hangen, dus kunnen we met droog weer aan de wandeling beginnen. Het is fijn om weer even de benen te kunnen strekken en we worden op de Overlook dan ook beloond met dit uitzicht:

De donkere wolken geven de foto eigenlijk wel een apart effect! Ook op de terugweg naar de auto blijft het zo goed als droog. We rijden terug naar Kalispell en checken in bij ons hotel voor de komende 3 nachten.

Het is vandaag voor ons overigens een speciale dag, precies 4 jaar geleden zijn we op Maui (Hawaii) getrouwd!
Het was een geweldige dag (en wat vliegt de tijd trouwens)!

Maar nu weer terug naar deze reis. Na het inchecken rijden we naar Downtown Kalispell om bij de plaatselijke Thai te gaan eten. We zijn allebei gek op Thais eten dus de keuze voor deze dag was snel gemaakt (wederom met behulp van Tripadvisor), en het was heerlijk:

Morgen gaan we 1 of 2 wandelingen doen in Glacier National Park. Het weer lijkt wat wisselvallig te worden, er wordt wat regen voorspeld, dus we kijken het gewoon even aan.

Vandaag gewandeld: 6,8km (168 hoogtemeters)
Totaal gewandeld: 27km (1191 hoogtemeters)
Vandaag gereden: 341km
Totaal gereden: 1292km

2 gedachten over “Dag 5: Sandpoint – Kalispell”
  1. Hoi Linda en Judith,
    Wat leuk om elke dag op te staan en dan eerst jullie verhaal te lezen. Bijzonder dat ik het mag volgen. Deze berichten zijn toch veel leuker dan alle mailverkeer over onze opdracht?. Ik ga vandaag nog een dagje naar school. Genieten jullie van deze mooie reis en ik geniet afstand mee.
    Lieve groet,
    Miranda

2. Prachtige foto’s weer en van harte gefeliciteerd met jullie jubileum!
    En Thais eten vraagt toch echt om een bezoek aan Thailand ooit….. wie weet.