Vanmorgen ging de wekker om half zes, we hadden een vroege vlucht van Kona (Big Island) naar Lihue (Kauai). Snel ontbeten, alles ingepakt, auto vol getankt en op weg naar het vliegveld. Ook nu gaat alles weer prima, al staat hier wel best een lange rij bij de security maar we zijn er gelukkig ruim op tijd doorheen. Na een korte vlucht van 50 minuten landen we in Lihue. Ziet er meteen heel anders uit:

De bijnaam van Kauai is dan ook niet voor niks “The Garden Island”.

We pakken de shuttle naar Alamo en mogen weer een midsize auto uitzoeken (terwijl we compact hebben gereserveerd, dat is mooi meegenomen!). We kiezen deze keer een witte Nissan Sentra en rijden naar de Waimea Canyon Drive, een prachtige weg langs de Waimea Canyon (Grand Canyon van Hawaii) met aan de andere kant uitzicht op de zee, we maken veel en hele mooie foto’s.

• Waimea Canyon Drive
  • Waimea Canyon Drive met onze huurauto, Nissan Sentra

Na de Waimea Canyon rijden we door naar het startpunt van de Pihea Vista Trail. Niet zo’n hele lange, maar wel zeer uitdagende wandeling, het is meer klauteren dan wandelen maar onderweg is het uitzicht gewoonweg prachtig.

• Pihea Vista Trail - de start van de trail
  • Pihea Vista Trail - klauteren dus
  • Pihea Vista Trail - het uitzicht onderweg!
  • Pihea Vista Trail - Yes, we made it!
  • Pihea Vista Trail - en dan moeten we ook weer terug :)
  • Pihea Vista Trail - het ging omhoog en omlaag
  • Pihea Vista Trail - het uitzicht onderweg!
  • Pihea Vista Trail - soms wel erg veel hoogteverschil voor onze korte benen ;)

Het is ondertussen al bijna half drie, dus rijden we richting onze Airbnb in de buurt van Poipu. Dit is nog dik een uur rijden en we moeten ook eerst nog even langs de Safeway voor drinken en ontbijt. We rijden weer terug over de Waimea Canyon Drive en genieten nog een keer van deze prachtige weg. Ons Airbnb is een stuk knusser dan de vorige twee maar wel een betere ligging, we hebben uitzicht op zee en op een paar minuutjes rijden liggen diverse restaurants.

Vandaag hebben we zin in pizza, dus we gaan richting Volcanoes Pizza’s. Toen we de grootte van de pizza’s zagen die uit de keuken kwamen besloten we om een pizza te delen, verstandige keuze :), het waren Amerikaanse maten, haha.

Voor morgen hebben we de Waipa Park & Ride shuttle gereserveerd voor het Haena State Park. Ook hier moet je vooraf reserveren en gelukkig hadden we dat een paar weken geleden al gedaan want ondertussen is juni al helemaal uitverkocht! We moeten om 10:30u opstappen en kunnen dan soort van hop-on / hop-off doen tussen 4 stops langs stranden van het Haena State Park, aan de noordkust van Kauai. Dus dat wordt genieten van de mooie stranden, zonnen (voor Judith ;)), zwemmen en snorkelen morgen!

Vandaag gereden: 115 miles (164km)
Totaal gereden: 790 miles (1271km)

5 gedachten over “Dag 9: van Big Island naar Kauai, Waimea Canyon en Pihea Vista”
  1. Wat een mooi en groen eiland. Geweldige natuur.

Die pizza ? wat een maat. Echt Amerikaans. Ik hoop dat hij gesmaakt heeft.

Geniet morgen van de natuur, het stranden, het zicht onder water.

2. Goedemorgen
    Wat een prachtige natuur. De kleur doet me af en toe denken aan de grand canion. Prachtige foto s.
    En die pizza. Enorm.
    Big size. Zoals ook veel Amerikanen zelf he. Haha.
    Alles groot veel en vet.
    Fijne dag weer.

3. Wat een mooi eiland ook en zo mooi groen. Prachtige vergezichten tijdens de wandelingen.
    De pizza is nog groot voor 2 personen ?