Vanmorgen uitgecheckt bij ons hotel in Estes Park:
Inmiddels aangekomen bij ons laatste hotel (Hampton Inn Denver-Tech) kunnen we wel zeggen dat Hotel Estes in Estes Park het minste hotel was van deze reis. Het was wel schoon, maar erg verouderd en meer een motel dan een hotel. Het ontbijt bestond uit voorverpakte muffins en dergelijke, dus bepaald geen hoogvlieger. Maar na het uitchecken gingen we de laatste keer door Estes Park naar Rocky Mountain National Park:
Even gestopt bij de Starbucks voor een Chai Tea en een Vanilla Latte:

In Rocky Mountain NP kwamen we weer langs een kudde Elks, deze keer waren ze aan het vechten:
Blijft toch apart dat je zo dichtbij kan komen!

De weg door RMNP stijgt tot een hoogte van 3713m en onderweg rij je dus soms boven de wolken:
DSCN1230 IMG_0277

Nadat we RMNP uit waren gereden gingen we richting Mount Evans, de hoogste geasfalteerde weg van Noord Amerika:
De laatste 5 miles van deze weg waren afgesloten, we konden maar tot aan Summit Lake doorrijden. Helaas hingen er donkere wolken rond Mount Evans:
Dat belemmerde wel het maken van foto’s helaas. Na 9 miles bergop rijden kwamen we bij Summit Lake:
Toch op een hoogte van 12.830 feet (3910m), hoogste punt waar we geweest zijn deze vakantie! Summit Lake:IMG_0291
En een stukje verder heb je uitzicht op Chicago Lake Basin:

Het was al koud hier, maar toen de mist kwam waren we blij dat we in de auto konden stappen, brrrrr, het was nog maar 5 graden:

Daarna Mount Evans weer naar beneden gereden en op naar Colorado Mills in Lakewood (bij Denver). Nog even geshopt en toen was het alweer 15u. Toen we richting auto liepen begon het heel erg te onweren en nadat we waren weggereden van de parkeerplaats zagen we ineens geen hand meer voor ogen, zo grijs was het en zo hard regende het. Snel weer de parkeerplaats opgereden en de auto neergezet. Het ging even behoorlijk te keer, onweer, regen en hagel:
WP_000962
We hebben zeker een kwartier in de auto gewacht voordat het ons veilig leek om verder te rijden! Uiteindelijk wel veilig bij ons hotel aangekomen ;).

’s Avonds zijn we voor de laatste keer deze vakantie bij The Outback gaan eten.

Morgen is alweer de laatste dag van deze vakantie en hebben we een dag Denver op het programma staan.

Vandaag afgelegd: 213 miles (343 km)
Totaal afgelegd: 3237 miles (5209 km)