Vandaag dus de Sail Maui Lanai Coastal Snorkel. Om half tien moesten we inchecken bij de haven in Lahaina, dat is ongeveer 45 minuten rijden vanaf ons appartement. Het vinden van een parkeerplaats was even lastig dus we waren maar net op tijd (maar veel eerder dan vele anderen :)). Stipt om 10u worden we naar de boot gebracht en krijgen we de veiligheidsinstructie. Als we richting het eiland Lanai varen wordt het ontbijt geserveerd, bananenbrood met vers fruit:

Onderweg krijgen we flippers en een snorkel en zijn we eigenlijk klaar voor de start, maar we moeten nog even varen voordat we bij de kust van Lanai aangekomen. De crew van de boot bestaat overigens uit 4 vrouwen, dat vonden we erg stoer, en ze deden het heel goed! We amuseren ons met het maken van foto’s en genieten van de zon met een heerlijk briesje.

• Sail Maui Lanai Coastal Snorkel

Bij Lanai aangekomen (1,5u verder) mogen we dan eindelijk het water in en het is inderdaad een hele mooie plek om te snorkelen, vissen in alle kleuren en maten. Helaas lukt het door de schittering van de zon in het water weer niet heel erg goed om dit met de GoPro vast te leggen, maar dit filmpje was het beste:

En ook foto’s gemaakt met de GoPro, dat lukt beter:

• Hier gaat Judith te water :)
  • Yellow Tang & Parrotfish
  • Zwaai zwaai
  • Achilles Tang
  • Yellow Tang
  • Pacu
  • Orangespine Unicornfish

Na dik een uur snorkelen worden we weer op de boot terugverwacht. De zee is ondertussen wat wilder geworden dus de boot deinst op en neer, Judith is een beetje duizelig als ze aan boord komt. Als we ons afgedroogd hebben staat de lunch alweer klaar, we kunnen ons zelf een sandwich maken, ook weer prima geregeld. Als we daarmee bezig zijn hoor ik Judith zeggen “dit gaat niet goed, ik moet even gaan zitten” en voordat ik het weet hangt ze over de reling…..dat ging dus inderdaad niet goed. Maar als ze “het” kwijt is voelt ze zich eigenlijk weer best goed, in ieder geval goed genoeg om de sandwich alsnog op te eten.

De zee wordt echter nog ruwer en we hebben er nu allebei last van. We worden door de crew aan de achterkant van de boot gezet, moeten naar de horizon kijken en krijgen een zak met ijs om in onze nek te leggen. Oh ja, en ook nog een of ander gember drankje waar we ons beter van zouden moeten voelen. Maar er is geen schaduw en ook geen briesje meer, dus het is erg heet en we zijn dus blij met de zak met ijs :). En we zijn ook heel blij als we weer aanmeren in Lahaina.

Het snorkelen was top, maar de boottocht terug was wat minder. We hadden allebei nog nooit last gehad van “motion sickness”, maar wat is dat ellendig zeg. Inmiddels kunnen we er al hartelijk om lachen!

Aangezien het de laatste avond is op Hawaii hebben we daar afgesloten waar we gestart zijn: bij de Outback!

Morgen vliegen we naar San Francisco, waar we 3 dagen zullen blijven voordat we naar huis vliegen. Door de vluchtduur (5u) het tijdsverschil (+3u t.o.v. Hawaii) komen we pas tegen 21u aan, dus het zal een kort verslagje worden van de reisdag morgen.

Vandaag gereden: 56 miles (90km)
Totaal gereden: 1427 miles (2297km)

5 gedachten over “Dag 17: Sail Maui Lanai Coastal Snorkel”
  1. Zeeziek ? heel vervelend ik weet wat het is. Hebben jullie dat ook weer eens meegemaakt. ?

Wel mooi om die vissen te zien onder water.
    Morgen een fijne vlucht naar San Francisco.

2. Nou dat was me wat. Zeeziek weet ik ook, ellendig. Gelukkig wel snel over he.
    Mooie opnames weer.
    En wat leuk dat jullie nog naar mijn favoriete stad gaan, San Francisco.
    Ik was er ook twee keer. Heerlijk.
    Er hangt zo n vrije heerlijke sfeer die ik heel bijzonder vind.
    Geniet er heerlijk van en ben benieuwd naar de foto s.
    Gtjs.

3. Nou nou zeeziek dat is beroerd ,maar gelukkig ging het snel over,
    maar we hebben weer genoten van de mooie beelden onder water
    en natuurlijk ook de andere foto’s super.
    en voor morgen een fijne vlucht naar San Fransisco.

4. Lin en Judith, wat een prachtige reis. En jullie zo gegund. Heel leuk om het zo te kunnen volgen. Geniet morgen van jullie huwelijksdag en nog van de laatste dagen van jullie vakantie ?