Wat een dag! We hebben een record aantal foto’s gemaakt vandaag, dus het was nog lastig kiezen. Maar laten we bij het begin beginnen. Vanmorgen weer een heerlijk zelfgemaakt ontbijt mogen nuttigen en daarna uitgecheckt bij het laatste B&B van deze vakantie. Ook deze mensen waren weer heel gastvrij en erg aardig, aangezien we 3 nachten bleven mochten we zelfs de was doen (scheelt straks thuis weer wat was). Voordat we konden vertrekken hadden we even oponthoud, de ruiten waren nl. bevroren en we hadden geen krabber, het was overigens nog steeds aan het vriezen:

Daarna op weg richting de eerste tussenstop van de dag, de Sunwapta Falls. Onderweg al redelijk snel een opstopping, de reden:
Vlak daarna nog een keer, iets verder van de weg:
DSCN3262Oh ja, de Sunwapta Falls dus, daar waren we naar op weg:

Na deze korte tussenstop ging de rit verder naar het Columbia Icefield Center, waar we een korte wandeling richting de Athabasca Glacier (Toe of the Athabasca Glacier) gingen maken:
Athabasca glacier

Judith wilde graag nog een gletsjer zien die niet vanaf de weg te zien is, dus gingen we de Parker Ridge trail lopen, deze ging naar de top van een berg waarvandaan je de Saskatchewan Glacier kon zien, een flinke klim, maar de moeite werd weer beloond met een erg mooi uitzicht:

De volgende tussenstops waren er drie in Yoho National Park, als eerste de Natural Bridge:
Vervolgens Emerald Lake (afhankelijk van de hoek die je hebt ten opzichte van het water en de zon veranderd de kleur van het meer, zie onderstaande foto’s):
De weerspiegeling is overigens ook geweldig!
En de laatste (tevens laatste tussenstop van vandaag) de Takakkaw Falls, dit is een waterval met een vrije val van 254 meter:
Oh ja, dit ligt dan misschien niet meer in Jasper NP, maar we kwamen toch rode stoeltjes tegen, onze derde set:

Het was een lange, maar prachtige dag! Het weer zat mee en de rit over de Icefields Parkway was super, je blijft maar tussen de bergen rijden en het uitzicht blijft genieten. Ook daar hebben we natuurlijk foto’s van gemaakt:
Onderweg
Onderweg1
Onderweg2

Om 18u kwamen we aan in:

Voor morgen is regen/sneeuw voorspeld, dus waarschijnlijk gaan we het rustig aan doen, zeker aangezien het woensdag en donderdag wel weer zonnig wordt.

Vandaag gereden: 391km
Totaal gereden: 2884km
Vandaag gewandelde trails: 8,2km
Totaal gewandelde trails: 133,6km

5 gedachten over “Dag 16: Jasper-Banff (Columbia Icefield & Yoho National Park)”
  1. Oo wat prachtige foto s weer, wat een reis hebben jullie uitgezocht. Schitterend. En het valt me weer op, het lijkt als of jullie overal helemaal alleen zijn, geen mens geen auto te zien alleen prachtige natuur.