Eerst nog even nagenieten, we hebben nog een filmpje geupload van de Bear Viewing Flight van gisteren waar we meekijken als een bruine beer een zalm vangt:

Vanmorgen regende het, dus zijn we na het ontbijt in ons B&B (waar we een hele verdieping tot onze beschikking hebben, lekker ruim) een rondje hier in de buurt gaan geocachen met paraplu. Om 10u waren we weer terug en hebben we Engeland-Kroatië gekeken. Daarna was het zo goed als droog en zijn we naar het trailhead gereden van de Flattop Mountain trail. Niet zo heel lang (5km), maar wel redelijk wat hoogtemeters (+/- 450m). Als we aan het wandelen zijn regent het af en toe wat, en door de bewolking is het uitzicht helaas ook niet wat het zou moeten zijn. Als we goed kijken zien we Anchorage wel liggen, maar op de foto is dit niet zichtbaar. Hoe hoger we komen, hoe slechter het pad is (eigenlijk is er geen pad meer, alleen maar rotsen). Judith kijkt eens omhoog:

En aangezien het ook steeds gladder wordt en dus te gevaarlijk besluiten we het laatste stuk niet meer te doen en om te draaien, we zien wel de vlag op de top al:

Maar we willen deze laatste dag natuurlijk ook graag zonder kleerscheuren afsluiten en het was echt onverantwoord om verder te klimmen!

Terug bij de auto rijden we naar het centrum van Anchorage en shoppen we nog wat. En we sluiten traditioneel af en gaan eten bij The Outback. Helaas ligt deze in Alaska alleen in Anchorage en hebben we er deze vakantie dus maar 1x kunnen eten. We besluiten geen hoofdgerecht te bestellen, maar samen 2 voorgerechten (Bloomin’ Onion en een Side Salad) en een nagerecht (Chocolate Thunder from Down Under):

Het was weer erg lekker (en meer dan genoeg).

Morgenvroeg kunnen we rustig aan doen, want onze vlucht naar Reykjavik vertrekt pas om 14:30u (in NL is het dan al vrijdag, 00:30u).

Vandaag gereden: 34 miles (55km)
Totaal gereden: 2204 miles (3547km)

2 gedachten over “Dag 22: Anchorage”
  1. Wat een mooi filmpje met die zalm vangende beer.
    Geweldig.
    Het was weer een prachtige reis, fijn dat ik mee mocht kijken.
    Ben benieuwd wat de volgende plannen zullen zijn.