Vanmorgen weer redelijk vroeg wakker dus even naar het strand gewandeld voor de zonsopkomst:
20160919_104729833_ios

Vervolgens genoten van een “cook to order” ontbijt. Dat maak je in Amerika niet vaak mee bij het ontbijt, dat je iets kunt bestellen en dat het dan vers wordt gemaakt! Buiten dat was er nog heel veel keus (het bakje met aardbeien was wel leeg nadat wij langs waren geweest, haha):
dag-3-van-amelia-beach-naar-wakulla-springs

Daarna op weg voor de lange rit (meer dan 200 miles) van Amelia Beach naar Wakulla Springs, we hebben Noord Florida horizontaal bijna in zijn geheel overgestoken. Helaas grotendeels autobaan dus geen sightseeing vandaag. Eenmaal aangekomen in Wakulla Springs hebben we Wakulla Springs State Park bezocht. Niet echt een bekend park wat we vreemd vinden, het lijkt namelijk erg veel op de Everglades (in het klein). De boottocht scheen erg leuk te zijn dus kaartjes gekocht en daar hebben we absoluut geen spijt van. We hebben erg veel gezien en wat we in de Everglades in 2010 niet hadden gezien zagen we nu wel: Alligators, en meer dan 1! Daarnaast ook veel schildpadden en (water)vogels gezien in hun natuurlijke omgeving, erg indrukwekkend:
dag-3-van-amelia-beach-naar-wakulla-springs1
dag-3-van-amelia-beach-naar-wakulla-springs2
dag-3-van-amelia-beach-naar-wakulla-springs3

Er was ook nog een leuke geocaching trail in het park, maar de Ranger waarschuwde ons: “You will be eaten alive by the Mosquitoes today”. Gezien onze ervaring van gisteren, eindscore: Judith 3 muggenbulten en ik maar liefst 22 (duidelijk dus wie het “zoetste bloed” heeft, pffff), hebben we hier maar vanaf gezien ;).

Vandaag was het redelijk bewolkt en er was af en toe ook een regenbui dus besloten we richting het hotel te rijden en er een relaxte middag van te maken. Zoals jullie weten kijken we ook altijd weer uit naar het eten in onze favoriete Amerikaanse restaurantketens, en vandaag was een Olive Garden relatief dichtbij dus in de auto gestapt en daarheen gereden. De salade met de breadsticks vooraf en de hoofdgerechten hebben weer erg goed gesmaakt:
dag-3-van-amelia-beach-naar-wakulla-springs4

Morgen gaan we richting Panamy City (Beach), we gaan van daaruit met de boot naar Shell Island.

Vandaag gereden: 282 miles (453km)
Totaal gereden: 515 miles (829km)