Vandaag was de laatste dag van deze vakantie, morgenvroeg vertrekken we naar huis. Op de planning stond Denver centrum. Vanmorgen rustig aan gedaan want we konden om 10 uur online inchecken bij United Airlines en dat wilden we eerst doen voordat we vertrokken naar Denver centrum. Inchecken verliep heel soepel en het is zelfs gelukt om de plaatsen te wijzigen zodat we op beide vluchten naast elkaar zitten. Ook de boarding passes zijn al uitgeprint! Daarna gingen we richting Denver centrum. Onderweg kwamen we langs het stadion van de Bronco’s:
De Bronco’s spelen American Football en zijn erg populair hier in Denver. Iedereen had het over “the game” en dat ze gewonnen hadden. Ook zijn er heel veel fanshops en zijn de tenues zelfs in de supermarkten en tankstations te koop. Toen we steeds verder richting het centrum reden werd het ook steeds drukker:
Het weer is hier ook minder nu, bewolkt en rond de 20 graden, kunnen we alvast wennen aangezien de voorspellingen in NL ook niet zo best zijn de komende week.
Maar we hadden een parkeerplaats gevonden in de buurt van de 16th Street, dit is de lange winkelstraat van Denver. Het parkeren kostte $9 voor de hele dag. Daarna op naar het Hard Rock Cafe. Judith is weer geslaagd voor haar  Tshirt (is traditie onderhand). Daarna natuurlijk even pauze bij de Starbucks:

Een paar straten verder lag het Coors stadion, van The Rockies (honkbal), daar zijn we natuurlijk ook even heen gelopen:

Werkoverleg:

De Nationale Parken maken toch veel meer indruk op ons dan de steden in Amerika. Ook hier weer veel zwervers (al vallen ze je niet lastig) en veel drukte. Judith nog even op de foto:

Daarna hadden we het wel gezien en zijn we een Walmart gaan opzoeken zodat we nog wat Chai Tea Latte en French Vanilla Cappuccino konden inslaan. Daarna zijn we lekker gaan eten bij Olive Garden, weer de heerlijke salade met de lekkere broodjes gehad:
En omdat het de laatste avond was een echt Amerikaans toetje gehad, Cheesecake:

Toen we bij Olive Garden zaten te eten was er net als gisteravond een wolkbreuk, geen onweer en hagel maar het regende wel heel hard. We konden de auto niet bereiken zonder natte voeten te krijgen, deze stond nl. in een grote plas water. Onderweg bleek dat sommige auto’s het nog erger hadden getroffen, deze stonden half onder water en moesten eruit geduwd worden:

Maar we zijn weer veilig bij het hotel aangekomen, sokken en schoenen zijn al droog geföhnd. Morgenvroeg moeten we nog 25 miles naar het vliegveld rijden waar we de auto gaan inleveren.

En als laatste foto van vandaag, de toevoeging aan onze verzameling plattegronden en pennen (waar Judith een sport van maakt om er uit elk hotel eentje mee te nemen, indien aanwezig :)):

Zo, nu gaan we de koffers inpakken zodat we morgen meteen na het ontbijt van 6u kunnen vertrekken. De laatste post van deze reis zal dan donderdag vanuit thuis worden geplaatst. Bedankt voor het meelezen en de leuke reacties, we hebben weer een geweldige vakantie gehad in de USA!

Vandaag afgelegd: 33 miles (53 km)
Totaal afgelegd: 3270 miles (5263 km)

Eén gedachte over “Dag 18: Denver”