Vanmorgen eerst ontbeten (bij dit B&B kiezen ze ervoor om de ijskast te vullen en de gasten hun eigen ontbijt te laten maken in de keuken, prima!) onder het genot van een mooi uitzicht:

Na het ontbijt zijn we nog even naar de rivier gelopen, we konden rustig aan doen vandaag omdat het maar dik een uur rijden was naar het vliegveld van Chitina en wij ons daar pas om 14u hoefden te melden. Bij de rivier vlogen wederom de Amerikaanse arenden rond, dus nog wat foto’s gemaakt.

We mochten onze koffers niet meenemen, dat past niet in het vliegtuigje, dus we hadden gisteren al alles wat we hier nodig hadden in twee kleine tassen ingepakt. Onderweg naar Chitina hebben we nog wat geocaches opgepikt, dat brengt je af en toe naar bijzondere locaties:

En natuurlijk onderweg op diverse plaatsen gestopt om van het uitzicht te genieten:

Aangekomen op het mini vliegveld van Chitina “parkeert” ons vervoer voor onze neus:

Met drie andere passagiers stappen we in en genieten we van het prachtige uitzicht op diverse gletsjers, bergen en rivieren:

Aangekomen in McCarthy staat de shuttle bus naar ons hotel/lodge al klaar. We stappen in en krijgen een korte introductie en een stukje geschiedenis over McCarthy. Vanaf het balkon van de Kennicott Glacier Lodge is het uitzicht werkelijk prachtig. We genieten dan ook eerst van een kopje koffie en thee met dit uitzicht:

De kamer en het interieur is trouwens net zo authentiek als de buitenkant van het hotel:

En het internet is weliswaar traag, maar het werkt wel, zelfs in onze kamer (maar dat komt waarschijnlijk omdat onze kamer naast de gezamenlijke ruimte ligt).

Vervolgens hebben we nog even een rondje gelopen langs de oude kopermijn en ook hier weer genoten van het uitzicht:

We hebben hier all-inclusive, dus dat houdt in dat we om 19u moeten aanschuiven aan een 8-persoons tafel en dan het eten krijgen opgediend. Ontbijt en lunch zijn wel in buffetvorm. We waren wel benieuwd naar wat we zouden krijgen, maar de zalm met rijst en bloemkool was heerlijk, net zoals de Key-Lime Pie die we als toetje kregen!

Morgen gaan we weer een item van de bucketlist afstrepen: Full Day of Ice Climbing!

Vandaag gereden: 81 miles (130km)
Totaal gereden: 887 (1427km)

4 gedachten over “Dag 7: Glennallen – Chitina – McCarthy – Kennicott”
  1. Wat een adembenemend mooie natuur,
    Geweldige foto s
    Het is soms net of jullie zijn teruggestapt in een vroegere tijd he.
    Lijkt me heel bijzonder om te beleven.
    Rust , niks op de weg,

Hele fijne volgende dag weer.

1. Het is inderdaad bizar om te zien hoe hier de tijd heeft stilgestaan, maar heel interessant om de geschiedenis van deze oude kopermijn te zien. We genieten volop!

1. In zo’n klein vliegtuigje voel je wel de wind veel meer, maar het is echt super mooi om heel dichtbij de bergen en gletsjers te vliegen. Omdat je niet zo hoog vliegt kun je echt genieten van de omgeving.