Laatste dag in Jasper National Park vandaag en we besloten naar Maligne Lake te rijden (45km, ongeveer een uurtje rijden). Op de weg daarheen ligt de Maligne Canyon Loop, een erg populaire wandeling maar zo vroeg in de morgen was het nog redelijk rustig. De wandeling gaat over een aantal bruggen langs een Canyon met watervallen:
Leuke wandeling als warming-up!

Verderop langs deze weg ligt Medicine Lake:

Aangekomen op de parkeerplaats van Maligne Lake moesten we nog kiezen welke wandeling we wilden gaan doen. Het was nog geen 12u dus we hadden de hele middag nog voor ons en gingen voor de Bad Hills trail, een wandeling van 12km met 600 hoogtemeters (tot boven de boomgrens), redelijk pittig dus maar er werd een magnifiek uitzicht op Maligne Lake en de bergen beloofd en dat gaf de doorslag! Toen we al een aardig eind gevorderd waren hadden we een mooi zicht op het volgende stuk van de wandeling:
Yes, bijna boven, we hebben het weer gered (en het uitzicht was de laatste kilometer al geweldig):
Boven:
Het uitzicht was absoluut de moeite weer waard, schitterend:
Nog ff een selfie:
Boven even geluncht en genoten van het uitzicht. Daarna gingen we weer naar beneden, de boomgrens is goed te zien:
Op sommige stukken van het pad lag nog ijs dus het was wel een beetje glibberen op de weg omlaag maar weer een geweldige ervaring!

Op de terugweg kwamen we een grazende Elk tegen, al rijdend kon ik ‘m fotograferen:

Gisteravond hebben we de planning nogmaals aangepast. Nadat we geïnventariseerd hadden wat we op weg naar en in Banff allemaal wilden zien en doen kwamen we tot de conclusie dat 1,5 dag daar toch echt te weinig voor is (ook wordt dinsdag sneeuw gemeld, dus dan kunnen we wellicht niet zoveel ondernemen). Booking.com is wat dat betreft echt een uitkomst omdat je meestal tot 24u voor aankomst kosteloos kan annuleren. We blijven nu dus 2 dagen langer in (de buurt van) Banff en hebben Waterton Lakes National Park geschrapt, die bewaren we wellicht voor een andere reis.

Morgen gaan we het mooie Jasper dus verlaten en via de Columbia Icefields en Yoho National Park richting Banff!

Vandaag gereden: 99km
Totaal gereden: 2493km
Vandaag gewandelde trails: 16,7km
Totaal gewandelde trails: 125,4km

2 gedachten over “Dag 15: Jasper National Park (2)”