We zijn gearriveerd bij ons eerste hotel! We houden het kort aangezien we inmiddels al 24u wakker zijn en erg moe zijn. De reis is prima verlopen, een rustige vlucht en ook nog korter dan vooraf gedacht, 10u30 i.p.v. 10u50. In San Francisco was het echter erg druk bij de douane, daar hebben we dik een uur in de rij gestaan. Voordeel was dat we daarna niet op de koffers hoefden te wachten, die lagen al op ons te wachten.

Daarna gingen we met de Air Train naar de Car Rental om onze huurauto op te halen. Ook dat leverde wat vertraging op, in tegenstelling tot de afgelopen 2 jaren was de Mid-Size SUV wat “gekrompen”, wat erin resulteerde dat de koffers niet in de toegewezen Jeep pasten. Dus maar geupgrade naar een Full-Size SUV en nu rijden we in een Dodge Journey (dit model viel 2 jaar geleden nog onder Mid-Size!).

Het leek ons leuk om Gerard en Jeannette de Golden Gate Bridge te laten zien (wij vonden dat vorig jaar erg indrukwekkend), dus besloten we om met een kleine omweg naar ons 1e hotel te rijden. We hadden echter met 2 dingen geen rekening gehouden: labor day weekend (feestdag in USA) en wegwerkzaamheden, we zijn bijna 2 uur onderweg geweest naar de Golden Gate Bridge, het was 1 lange file vanaf de Car Rental. En toen we daar aankwamen lag de brug ook nog helemaal in de wolken/mist:

Jammer, maar niet getreurd! De file was daarna wel achter de rug, dus konden we onze weg vervolgen richting Red Bluff. We hebben ondanks dat het voor ons gevoel midden in de nacht was een leuke, opgewekte rit gehad verder, met uitzichten op hele mooie landschappen:

Morgen gaan we naar Lassen Volcanic National Park, maar nu eerst lekker slapen!

Vandaag afgelegde miles: 210 (338km)
Totaal afgelegde miles: 210 (338km)

Eén gedachte over “Dag 1: Gearriveerd!”
  1. Hallo allemaal,
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen in de USA. Als jullie dit lezen hebben jullie hopelijk een goede nachtrust gehad, zodat jullie vandaag “uitgerust” aan jullie tour kunnen beginnen. De eerste foto van de omgeving is al geweldig. Pap en mam zullen hun ogen wel uitkijken. Heel veel plezier.