Ook dit jaar zijn we na de 1e nacht weer vroeg wakker en zitten we iets na half zeven al aan het ontbijt zodat we lekker vroeg op pad kunnen. We hebben best een lange rit op het programma staan met een aantal tussenstops en we moeten natuurlijk eerst de grens naar Amerika over. Tegen 8u sluiten we aan in de rij bij de grens:

Dan begint eigenlijk dezelfde procedure zoals we dat gewend zijn, formulier invullen (dat wel erg veel op de ESTA lijkt), vragen beantwoorden , vingerafdrukken en een foto, alleen is de rij wat korter dan op een vliegveld. Uiteindelijk hebben we hierdoor een uurtje “vertraging” maar dan kunnen we eindelijk onze weg vervolgen! Onze eerste stop is de Walmart om de boodschappen in te slaan. Daarna rijden we North Cascades National Park binnen en natuurlijk maken we een foto bij het bord:

Wat een prachtige weg om te rijden! North Cascades wordt ook vaak een “hidden gem” genoemd, oftewel een verborgen juweel. Het is een van de minst bekende en minst bezochte nationale parken in Amerika, maar absoluut de moeite waard. We stoppen bij de Thunder Knob trailhead en gaan op weg, een stevige wandeling, niet zo heel erg lang (6km) maar wel met best veel hoogtemeters (210m). We worden wel beloond want het uitzicht is onderweg al mooi maar boven aan het eind van de trail echt prachtig:

Het is ondertussen al 15u en we hebben nog 1 pittig wandelingetje op de planning staan, de trail naar de Ross Dam. Heenweg gaat stevig omlaag (155m) dus we weten wat ons op de terugweg te doen staat :). Maar eerst even een kijkje nemen bij de Ross Dam, wat een indrukwekkend bouwwerk:

Als we terug bij de auto zijn hebben we ondertussen best wel honger, tijd dus om een restaurant op te zoeken. We moeten nog een uurtje rijden maar het uitzicht blijft prachtig, dit zal echt nooit vervelen:

We stoppen uiteindelijk bij de Mexicaan in het leuke western dorpje Winthrop, waar we ook hotel hebben voor de komende 2 nachten. We krijgen een heel bord vol Mexicaanse gerechten wat allemaal erg lekker is maar veel te veel, we krijgen het dan ook niet op:

Daarna checken we in bij ons hotel en de vermoeidheid begint langzaam toe te slaan, tijd om te douchen en te gaan slapen. Morgen gaan we nog 2 trails doen in North Cascades NP, we rijden een stuk terug en mogen onderweg dus nog een keer van de mooie uitzichten genieten, alleen nu in de tegenovergestelde richting!

Vandaag gewandeld: 9,3km (365 hoogtemeters)
Vandaag gereden: 312km
Totaal gereden: 365km

Eén gedachte over “Dag 2: Vancouver – Winthrop (North Cascades National Park 1)”
  1. Wat een prachtige indrukwekkende foto s weer.
    Geweldig om te mogen meekijken.
    Ben benieuwd wat jullie vandaag weer voor moois zien.
    Jullie zIjn nu dus al uren onderweg wij aan begin van de dag.