Vanmorgen (al voelt het eigenlijk een beetje als gisteren ondertussen) waren we ruim op tijd in Brussel, de gate van IcelandAir was nog niet eens open! Na het afgeven van de koffers waren we ook snel voorbij de security check en hadden we dus alle tijd voor om nog even lekker wat te eten en een koffie te drinken bij de Starbucks. Beide vluchten waren wat vertraagd, maar een kleine 20 minuutjes later dan gepland waren we in Anchorage, Alaska! De piloot van de vlucht van Keflavik naar Anchorage was erg enthousiast over het uitzicht over Groenland, en terecht, wat is dat prachtig vanuit de lucht:

Maar toch is het altijd weer fijn om weer met de voetjes aan de grond te staan, dus na een vlucht van 3u en een vlucht van 7u: Welcome to Alaska!

Het is niet zo’n druk vliegveld voor wat betreft passagiersvluchten, dus we waren voor Amerikaanse termen redelijk snel door de douane. Daarna via de App een Uber aangevraagd en 5 minuten later zaten we in “onze” Uber taxi, wat is dat toch een fijn systeem in Amerika! Hij bracht ons voor $10 naar ons B&B “Dana’s Place”. Daar werden we met open armen door de eigenaresse ontvangen! Onder het genot van koekjes en een kop thee zijn we al aardig op weg geholpen door Dana, van Bold Eagles tot Bearspray, we zijn al aardig op de hoogte ;). Ook gaf ze ons de tip om vooral nog even de Coastal Trail te wandelen en adviseerde ze ons een restaurant in het geval we nog honger hadden. Honger hadden we wel en om ook in het goede ritme te komen hebben we dus eerst een pizza gedeeld (was heerlijk, goeie tip van Dana) en zijn we daarna nog even een stuk over de Coastal Trail gaan wandelen, mooi uitzicht inderdaad:

Daarna door de woonwijk weer terug, aardige optrekjes hier:

Zo, ondertussen is het in Nederland al half acht ’s morgens en zijn we dus al dik 24u wakker, tijd om te gaan slapen!

Morgen gaan we eerst onze huurauto ophalen bij Hertz in downtown (verschil in prijs tussen huurauto ophalen op het vliegveld of in Anchorage downtown is enorm). Nadeel is dat deze locatie om 17u gesloten is, dus vandaar dat we ‘m pas morgen gaan ophalen. Maar van het verschil in prijs kun je wel een Uber betalen :). Als we de huurauto hebben opgehaald gaan we eerst boodschappen doen bij de Walmart en dan gaan we met wat tussenstops naar Talkeetna!

3 gedachten over “Dag 1: Brussel – Keflavik – Anchorage”
  1. Wat mooi om eens een hele andere reis te mogen meekijken.
    Benieuwd wat jullie allemaal gaan zien.
    Fijne dag en tot nog bericht.