Vanmorgen hebben we ons hotel in Orlando verlaten, we verbleven de afgelopen 8 dagen in het Quality Suites in Lake Buena Vista (Orlando). Op zich was het hotel niet verkeerd, maar het is nodig toe aan renovatie (meubels, keuken, airco en badkamer waren erg verouderd). Het belangrijkste was echter dat we goed geslapen hebben, het ontbijt ook ermee door kon en het personeel erg vriendelijk en behulpzaam was:

Na het uitchecken gingen we op weg naar Naples, volgens tommie meer dan 3,5 uur rijden. Onderweg zijn we voor de lunch gestopt bij een Food Exit en gekozen voor het Waffle House:

Aangezien we aan de vroege kant waren om in ons hotel in Naples in te checken zijn we een aantal kilometers voor Naples gestopt bij de Miromar Outlets, een mooi aangelegd winkelcentrum:

En, ondanks dat onze koffers al uitpuilen, heb ik nog een vest, trui en een horloge gekocht :), dat wordt proppen morgenvroeg! Tussendoor hebben we nog even een smoothie en een frappuccino gehaald bij Starbucks:

Daarna zijn we gaan inchecken in het hotel en hebben we daar onze koffers gedropt om Naples te gaan verkennen. Ze waren hier ook weer erg behulpzaam en we kregen een kaartje mee van dingen die we konden gaan bekijken. Naples is echt een hele nette stad, en terwijl we richting de pier van Naples gingen kwamen we heel veel villa’s tegen, de een nog mooier en groter dan de ander:

De pier en het strand waren ook schitterend:

Ik had gelezen dat je op de pier zelfs dolfijnen zou kunnen spotten, en dat was inderdaad zo. We hebben tot 2x toe een dolfijn gezien, maar toen we het fototoestel gereed hadden lieten ze zich helaas niet zien.

De bouwstijl bij het strand doet denken aan de bouwstijl van Key West:

Naples is een hele mooie plaats waar we absoluut nog eens wat langer rond willen gaan kijken!

Zo, dat was onze laatste hele dag in Florida (dit jaar in ieder geval). Morgen rijden we terug naar Miami, waar we op het vliegveld de auto gaan inleveren om tegen 20u weer richting Dusseldorf te vliegen. Ondanks dat we het jammer vinden dat onze vakantie er alweer bijna opzit, zijn we ook blij dat we onze honden weer kunnen knuffelen en iedereen weer zien!

5 gedachten over “21-sept-’10: Orlando-Naples”
  1. Hallo,

Wij vinden het ook jammer dat jullie naar huis komen!! Kunnen we niet iedere ochtend jullie verhalen lezen.
    Maar we zijn toch ook weer blij dat jullie naar huis komen. Rij vandaag voorzichtig en een hele goede vlucht terug.

Tot donderdag.

Groetjes Wendy

2. Bedankt voor je leuke verslag.
    Naples is inderdaad erg leuk, volgende keer zou je ook eens naar Marco Island moeten gaan. Prachtig!
    Een goede terugreis en tot een volgende keer,
    groetjes
    Anita (Tans4USA)

3. Hoi Linda en Judith,

ik heb net even alle verhalen van de afgelopen dagen gelezen en de mooie foto’s bekeken en ik ben ervan overtuigd dat jullie een schitterende vakantie hebben gehad. Helaas is het alweer (bijna) voorbij en vliegen jullie vandaag weer naar huis maar ik weet zeker dat jullie een geweldige tijd hebben gehad.

Geniet nog even!
    Tot snel!

Groetjes Paula

4. Goede terugreis naar Nederland, leuk om jullie blog te volgen. Maar nu helaas weer terug naar huis. Naples is ook een van onze favoriete plaatsen in Florida. Zeker de moeite waard om naar terug te komen.