Dag 2: Atlanta/Fayetteville – Carrollton – Birmingham – Jasper

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties en appjes, erg leuk! En het blijkt inderdaad dat Willem-Alexander en Maxima ook in Atlanta waren, een dag voor ons, haha.

Vanmorgen zoals altijd de eerste morgen vroeg wakker, maar we hadden allebei wel goed geslapen. Na het ontbijt gaan we eerst naar de Walmart om boodschappen te doen, daar hadden we gisteravond geen zin meer in. We slaan een koelbox (van piepschuim), water, frisdrank, yoghurt en “cinnamon/raisin” brood in en zijn voorzien voor de komende dagen!

Onze eerste stop is Fayetteville downtown, het typisch Amerikaanse dorpje waar ons hotel ook ligt, en we lopen een rondje.

Over het weer mogen we absoluut niet klagen, een strak blauwe lucht en om 9u ‘s morgens al 26 graden, heerlijk! We rijden door naar Carrollton, ook al zo’n leuk Amerikaans stadje. We scoren een koffie voor €1,38, American size ook nog, een beker van een halve liter dus, dat zijn nog eens leuke prijzen! Onderweg valt het ons op hoe groen het hier in Georgia is, en heel veel huizen hebben een flinke lap grond erbij.

Vanuit Carrollton rijden we naar Birmingham en passeren onderweg de grens met Alabama.

We parkeren de auto op een public parking iets buiten downtown Birmingham. Als we van daaruit richting downtown lopen is de temperatuur inmiddels opgelopen tot boven de 35 graden en we vinden het eigenlijk te warm om helemaal naar het Civil Rights Institute te lopen. Daarbij lopen in deze buurt veel verslaafden en zwervers waardoor we ons ook niet helemaal op ons gemak voelen. We lopen wel nog even naar de Alabama Peanut Company, het dichtst bijzijnde punt op ons to-do lijstje van Birmingham.

Daar scoren we een zakje vers gebrande pinda’s en lopen dan terug naar de auto. Op naar ons hotel in Jasper. Als we het zwembad zien besluiten we daar nog even in te duiken, heerlijk natuurlijk met deze temperaturen!

Van het zwemmen hebben we honger gekregen en we rijden naar de Cracker Barrel die bij ons hotel in de buurt ligt. We vinden dit altijd een leuk restaurant in country style, wat hier nog eens extra goed past. En wie zegt dat je in de USA niet gezond kan eten?

Oh ja, de foto van de huurauto van deze vakantie: en Chevrolet Malibu:

Morgen gaan we (met wellicht een paar tussenstops) richting Tupelo, de geboorteplaats van Elvis!

Vandaag gereden: 214 miles (344km)
Totaal gereden: 231 miles (372km)

6 gedachten over “Dag 2: Atlanta/Fayetteville – Carrollton – Birmingham – Jasper

1. Wat een mooie eerste dag in Amerika met prachtig weer ( wel heel warm vergeleken met onze herfst hier) maar de duik in het zwembad is dan wel een lekkere afkoeling,
    Mooie foto’s

2. Geweldig dit al allemaal.
    Zo mooi om te zien, alleen de hoge temperatuur is niets voor mij haha. Maar met een zwembad. Te doen.
    Morgen ben ik jaloers op jullie naar tupelo en de roots van Elvis waar ik enorme fan van ben. Nog steeds.
    Wij hadden een reis rond o.a. graceland etc geboekt toe we moesten annuleren.
    Dus….heel benieuwd naar jullie bevindingen in die buurt.
    Een vriendin van nicole was er vorig jaar en heeft een prachtig boek voor me meegebracht dus was ik er tocn nog een beetje. Veel plezier.