Dag 15&16: Atlanta – Frankfurt – Brussel

“Vanmorgen” (inmiddels 30 uur geleden) was het gelukkig niet zo warm als gisteren in Atlanta en aangezien we tijd genoeg hadden zijn we nog even bij het zwembad gaan zitten met een (Starbucks) koffie die ze hier bij het ontbijt serveren.😊

Tegen 11u checken we uit en rijden we rustig aan naar het vliegveld. Zelfs midden op de dag is het hier gewoon ontzettend druk op de weg. We moeten ongeveer een half uurtje rijden vanuit Noord Atlanta tot aan het vliegveld. Vlak voor de Car Rental Return gooien we de tank nog even vol en daarna leveren we de auto bij Alamo in. Ook dit jaar weer prima geregeld bij Alamo.
Dit bord hadden we bij aankomst even gemist, dan nu nog maar even op de foto gezet:

We moeten wel nog even zoeken naar de internationale terminal, de Car Rental train stopt namelijk alleen bij de Domestic (binnenlandse) terminals en daar moeten wij natuurlijk niet zijn. Na even gevraagd te hebben blijken we buiten op een bus te moeten stappen en als we bij die plek aankomen staat er een hele lange rij. Er blijkt een defecte shuttle bus op de rijbaan te staan waardoor daar niemand meer voor of achteruit kan! We kijken even of we naar die internationale terminal kunnen lopen, maar dat blijkt wat ver te zijn (15 minuten met de auto!). Dus dan moeten we maar wachten, gelukkig hebben we ruim de tijd. Maar na een half uurtje is een oplossing gevonden via een andere rijbaan en worden we dwars door een perkje naar de tijdelijke opstapplek van de shuttle geleid. Het was fijn dat het redelijk snel opgelost was, en achteraf was het eigenlijk best hilarisch :).

We vertrekken met een half uurtje vertraging vanuit Atlanta maar dat wordt in de lucht “goed gemaakt” en we komen op tijd aan in Frankfurt (de zonsopgang tegenmoet).

In Frankfurt hebben we een kleine 2 uurtjes voordat de vlucht naar Brussel vertrekt, dus we ontbijten met een heerlijk broodje kaas (hadden niet in de gaten dat we dat zo gemist hadden) en een lekker kopje koffie. Ook de vlucht naar Brussel heeft weer vertraging, wat dat betreft doen we niet bepaald goede ervaringen op met Lufthansa.

In Brussel gaan we nog even op en neer met de lift in de parkeergarage totdat we de juiste verdieping gevonden hebben ;), vinden de auto snel m.b.v. de foto die we bij het parkeren gemaakt hadden en rijden in 1u15 naar huis. We kunnen daarna niet wachten om onze Coco op te gaan halen bij Sjef & Marlie, want we hebben haar wel gemist!

Sjef & Marlie: hartstikke bedankt voor de goede zorgen, het is echt heel fijn om te weten dat ze het bij jullie zo naar haar zin heeft en wij daardoor met een gerust hart op vakantie kunnen gaan!

Iedereen bedankt voor alle reacties en appjes, het was elke morgen erg leuk om te lezen en tot de volgende reis!

Vandaag (eigenijk dus gisteren) gereden: 29 miles (47km)
Totaal gereden: 1656 miles (2665km)

4 gedachten over “Dag 15&16: Atlanta – Frankfurt – Brussel

1. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Bij het hondje ook.
    Fijn dat ik mocht meekijken en tot de volgende reis.
    Fijn weekend.

2. Jammer dat jullie reis alweer voorbij is. De afgelopen dagen was jullie reisverslag, vergezeld van een eerste kopje koffie, telkens de start van mijn dag.