Dag 12: Babanago – St. Lucia

De game drive van vanmorgen hadden we afgezegd, we waren even toe aan een dagje “uitslapen” 😁. Dat uitslapen was een uurtje langer dan de game drive dagen, maar was wel heel fijn. Daarna lekker gaan ontbijten.

En toen gingen we op weg naar St. Lucia. Een rit van ongeveer 3 uurtjes, maar het was weer een avontuurlijke rit. We zijn natuurlijk gewend om tijdens onze vakanties in USA lange afstanden te rijden, maar het rijden hier is een wereld van verschil. Judith zei onderweg dat ze dit spannender vond dan de leeuw of de olifant die vlak langs onze jeep liep 😂. Misschien voelde het voor mij anders omdat ik reed en dus wat meer controle had. Maar die potholes zijn verre van fijn en ook de locals die je links en rechts inhalen. Wat ons ook opvalt is dat ze hier de vangrails niet repareren, er liggen er meer kapot in de berm dan dat er nog rechtop staan 😨. Nee, het rijden hier is inderdaad geen leuke bezigheid, dus we waren blij toen we weer heelhuids en zonder zichtbare schade aan de auto bij het Hilltop Guest House in St. Lucia aankwamen! Hier hebben we “maar” een kamer, heel netjes en helemaal prima!

We relaxen even op het balkon en rijden daarna naar het strand. Daar lopen we over een boardwalk richting de duinen en zien een heleboel aapjes.

Maar het waait zo hard dat we het snel voor gezien houden. We rijden naar de straat met de restaurants en winkels, lopen daar even rond en drinken een koffie bij Kauai. Omdat we niet veel geluncht hebben gaan we op tijd (17u) eten. Het enige restaurant met een goede score op google maps waar al mensen zitten is bij John Dory’s, dus daar lopen we het terras op. We bestellen wat sushi vooraf en kiezen allebei voor vis als hoofdgerecht, we zijn tenslotte aan de kust 😅.

We zijn door onze gastvrouw gewaarschuwd voor de nijlpaarden die hier in het donker door de straten lopen/rennen. Ook is er gisteren blijkbaar een luipaard gesignaleerd. Voor ons reden genoeg om voor het donker weer terug in de B&B te zijn!

Voor morgen hebben we een excursie geboekt, we worden om 6u hier opgepikt voor de Cape Vidal safari tour.

Vandaag gereden: 230km
Totaal gereden: 1121km

2 gedachten over “Dag 12: Babanago – St. Lucia

1. Haha dat rijden daar, heb ik vaker over gehoord.🤪🤪
    En ook de troep en kapotte dingen.
    Niks wordg opgeruimd en gerepareerd he.
    Benieuwd wag jullie morgen weer beleven.
    Fijne avond en slaap lekker.

2. Tja die potholes zijn en blijven vreselijk. Morgen wordt genieten, cape vidal is prachtig. Bij Hilltop is het ontbijt heerlijk (vooral de fruitsalade en ze hebben gewoon brood haha)en daar hebben wij toch echt de lekkerste koffie gehad.
    Bij Reef and Dune kun je heerlijk eten als tip voor s’ Avonds.