Dag 13: St. Lucia – Cape Vidal Tour

Toen we dit guesthouse boekten kregen we de vraag of we een excursie wilden boeken met een hele lijst opties. We hebben uiteindelijk voor de Cape Vidal Tour gekozen. Deze gaat vanuit St. Lucia, door het iSimangaliso Wetland Park tot aan Cape Vidal en weer terug. Om 6u werden we opgepikt door Johan, onze gids. Er zat al een Belgisch koppel in de jeep en met dit kleine gezelschap gingen we op weg! Het was super, heel veel dieren gezien. We zijn niet bepaald vogelspotters maar als ze mooie kleuren hebben kunnen wij daar ook van genieten!

In het eerste deel van de tour zien we o.a. een Black-shouldered Kite, Malachite Kingfisher, een buffel (African Buffalo), een krokodil, een nijlpaard, een kudde olifanten, een groep zebra’s samen met gnoes en een Red Dyker.

Daarna is het tijd voor het ontbijt dat door Johan op het strand word klaargezet, een bijzonder mooie locatie!

Na het ontbijt gaat de tour verder en zien we o.a. een Little Bee-eater en een kudde buffels.

Als we aankomen op het strand van Cape Vidal (met hele harde wind) gaat Johan de Braai (BBQ) voorbereiden en wij gaan even tot aan de (wilde) zee en dan uit de wind op het strand zitten. Als het vlees gaar is schuiven we aan (onder het toeziend oog van wat aapjes). Prachtig zo vlak aan het strand! We zien zelfs nog een walvis een stuk uit de kust, maar die krijgen we niet op de foto.

Op de weg terug komen we langs een gecontroleerde brand. We hadden dit in de andere reserve’s ook al gezien, ze branden stukken land af zodat een bepaald gras dat de dieren niet eten verbrand wordt en daarvoor weer “goed” gras in de plaats komt (binnen een paar weken al). De bomen overleven deze branden. Bijkomend voordeel is dat bv. de teken de brand niet overleven.

Even later schrikken we allemaal als Johan keihard op de rem trapt, maar met een goede reden, hij had een baby python gespot!

Sjiek! En op het einde van de rit zien we nog een steenbok en een jonge krokodil van ongeveer 3 jaar oud.

Het was dus een zeer geslaagde excursie, we hebben genoten! De 300 foto’s die we tijdens de excursie gemaakt hebben zijn hier het bewijs van 😅.

Vanavond zijn we nog een hapje gaan eten bij Reef & Dune (bedankt voor de tip Louise 👌). We hebben wel behoefte aan wat groenten dus kiezen we voor een griekse salade vooraf en daarna delen we een (heerlijke) pizza.

Morgen gaan we St. Lucia verlaten en op naar Swaziland, een rit van ongeveer 4,5 uur. Hier hebben we 1 overnachting omdat we de afstand tussen St. Lucia en Marloth Park te lang vonden om in 1 dag te rijden, dus een tussenstop morgen in Swaziland!

Vandaag gereden: 3km
Totaal gereden: 1124km

6 gedachten over “Dag 13: St. Lucia – Cape Vidal Tour

1. Nou weer een mooie dag gehad met weer heel veel gezien. Leuk zo’n braai.
    Geniet er nog maar lekker van, kunnen wij ook mee genieten.

2. Geweldige foto s weer.
    Heb ervan genoten.
    Wat hebben jullie het fijn, dat is te zien. 👍👍🥰
    Wat leuk dat jullie ook naar swasiland gaan, waren wij ook en dat vonden we heel bijzonder.
    Kijk maar uit, de mannen daar mogen zoveel vrouwen nemen als ze kunnen betalen , dat wel. Hebben mega veel kinderen soms.
    Een vrouw stelt er niet veel voor. Benieuwd naar de foto,s
    Slaap lekker.

3. Prachtige foto’s!!! Het is ook een erg mooi gebied.
    Voor morgen: jullie moeten eerst uitchecken in Zuid-Afrika(stempel in paspoort) 200 meter verder immigreren in Swaziland(weer een stempel) en de dag erna weer hetzelfde haha. Denk aan bordercrossing document van auto verhuurbedrijf, dat moet je laten zien.

4. Wat een mooie dag, de vogels zijn ook heel mooi in Afrika. Wat zien jullie veel… en het strand is dan ook een leuke afwisseling. Morgen weer een aardige rit naar Swaziland ik hoop dat er niet al teveel gaten in de weg zitten.