Dag 15: Matsapha (Swaziland) – Marloth Park

Vanmorgen eerst nog even gaan ontbijten en daarna vertrokken naar Marloth Park. Het eerste deel van de route was de weg weer vol potholes, dus Judith zat weer hoog in de adrenaline 😅. Vanaf ongeveer de helft van de rit werd de weg beter. We gaan bergop en bergaf, met best mooie views op momenten.

Bij de grens waren we deze keer sneller klaar, we moesten wel bij beide grenzen weer even uitstappen maar hoefden ons nu maar bij 1 loket te melden, stempels in de paspoorten en we konden weer door. Daar zijn we weer:

In Zuid-Afrika kwamen we op een nieuw geasfalteerde weg, wauw, wat een genot! We zijn nog even bij een Spar gestopt om een sandwich voor de lunch te halen en iets na 13u kwamen we aan bij ons verblijf voor de komende 4 dagen: Dream of Africa, bij Neil en Val. Onze “kamer” heeft een eigen overdekt terras en er is een klein zwembad in de tuin om even af te koelen.

Dat afkoelen is wel nodig waarschijnlijk, het is hier nu al 30 graden en de komende dagen zal de temperatuur nog oplopen!

We relaxen lekker op “ons terras” en later bij het zwembad en zien vanalles voorbij lopen en vliegen, een paar foto’s:

Dat is dus de bonus van dit verblijf dicht in de buurt van een reserve, geweldig! En dan maken we nog iets bijzonders mee, want Val gaat de “Bushbabies” bananen voeren. We moesten even opzoeken wat dat voor dieren zijn 😅. Wij noemen dit in NL Galago’s (ook daar nog nooit van gehoord 😂) en ze zijn er in groot en klein. Niet zo’n mooie dieren maar ze kunnen geweldig springen van tak naar tak, over vele meters, grappig om te zien.

Om 19u is het avondeten klaar en schuiven we aan. Neil maakt het vlees klaar op de Braai en Val zorgt voor de bijgerechten en het toetje. Het was weer smullen geblazen!

Morgenvroeg gaan we een bushwalk doen van 2 uurtjes met Neil en ’s middags gaan we de sunset game drive in Kruger National Park meemaken. Zelf mag je na 18u niet meer in het park zijn, maar met zo’n excursie wel, dus we zijn heel benieuwd! We hopen tevens dat we het luipaard (behorend tot de Big 5) hier kunnen spotten, deze hebben we nog niet gezien deze reis.

Vandaag gereden: 246km
Totaal gereden: 1691km

5 gedachten over “Dag 15: Matsapha (Swaziland) – Marloth Park

1. Wij gaan duimen dat jullie een luipaard spotten 🤞🤞. 2 jaar geleden hebben we 9x een luipaard gezien en 0 cheeta’s. Dit jaar 1 luipaard en 10 cheeta’s. Het is echt een kwestie van geluk. Luipaard hadden wij zelf gespot in Kruger. Geniet van Kruger!!!

2. Jullie boffen weer met de „kamer“ en het terras en dan de dieren die al spontaan voorbij komen. En morgen het Krugerpark in ik hoop voor jullie dat er een luipaard te zien is wel leuk de wandeling met gids in de morgen.. Fijne dag morgen

3. Wat enig weer jullie bericht.
    Mooie foto ’s
    Benieuwd wat jullie zullen zien in Kruger park.
    Ik vind zo’n wandeling toch wel beetje éng hoor.
    Hoop dat jullie veel moois zien.
    Fijne dag. Benieuwd weer.

4. Jullie boffen toch maar iedere keer met jullie mooi verblijf ( maar ja jullie hebben ze ook zelf uitgezocht) maar je weet het nooit van te voren, en wat een mooie foto’s we genieten elke dag mee met jullie , en voor morgen weer een fijne dag groetjes pap en mam