Dag 16: Marloth Park & Kruger Sunset Drive

Vanmorgen om half zeven vertrokken we voor de “Bush walk” hier door Marloth Park. Neil vertelde onderweg vanalles over bomen en dieren, was een zeer interessante wandeling. We kwamen zelfs giraffen tegen onderweg!

Toen we terugkwamen ging Val het ontbijt voor ons klaarmaken (weer veel te lekker en veel te veel 😅) en daarna vroeg ze wat we wilden gaan doen totdat we moesten vertrekken voor de Sunset Drive. We wilden nog wel even wat gaan wandelen aangezien dat hier gewoon kan, dus gaf ze ons een plaats om de auto te parkeren en vandaaruit konden we langs de Crocodile river wandelen. Een wandel- en fietspad dat langs het hek lvan het Kruger National Park, waar vanmorgen een leeuw was gespot. En wat hebben we veel gezien toen we hier liepen, geweldig!

We lunchen met een yoghurtje en een appel, na het stevige ontbijt meer dan voldoende 😊, en daarna gaan we lekker afkoelen bij het zwembad. Om half vier vertrekken we naar de Crocodile Bridge Gate waar we in de jeep moeten stappen voor onze sunset drive.
Ruim op tijd staan we klaar en we verzekeren ons van een plaatsje voorin. Het is meer een truck i.p.v. een jeep, er passen dan ook 22 personen in. De rit begint goed met een baby krokodil en olifanten. Vervolgens zien we vooral de veel voorkomende dieren o.a. impala’s, knobbelzwijntjes, giraffen en kudu’s. We stoppen even op een mooi plekje voor de zonsondergang en gaan dan weer verder. Daarna zien we in het donker ook vooral de veel voorkomende dieren, maar ook de hyena, jakhals en het luipaard! Het luipaard weliswaar ver weg in een boom, maar we hebben ‘m door de verrekijker goed kunnen zien. Foto’s maken in het donker is een ander verhaal, daarvan is alleen die van de hyena enigzins gelukt.

De grootte van de jeep/truck is wel een dingetje, zeker met een best grote groep franstalige mensen waarvan de meeste geen Engels verstaan. Dan moeten diegenen die wel verstaan wat de gids zegt voor de anderen vertalen, wat een hoop gekakel gaf, dat zelfs de dieren verjoeg waar we langskwamen 😡.

Daarna moesten we natuurlijk nog in het donker terugrijden naar onze lodge 😁. Dat klinkt spannender dan het was, de wegen zijn hier prima dus dat was geen enkel probleem! Toen we terugkwamen konden we meteen aanschuiven voor een heerlijke maaltijd en lekker toetje.

Morgen gaan we zelf een dagje in Kruger rondrijden. Op advies van Val & Neil rijden we om 5u hier weg (met ontbijt to-go) zodat we meteen om 5:30u, als het park opent, naar binnen kunnen.

Vandaag gereden: 60km
Totaal gereden: 1751km

3 gedachten over “Dag 16: Marloth Park & Kruger Sunset Drive

1. Zoooo wat een leuke dag en weer veel gezien.
    22 man is ook wel erg veel, dat dat veel getetter geeft geloof ik. Ik snap die lui niet, kijk en geniet.
    Ohhh zo benieuwd naar morgen!!! Jullie zijn nu toch wel getrainde spotters dus dat gaat zeker lukken 🤞

2. Wat hebben jullie weer veel beleefd en gezien.
    Geweldig.
    Kruger park is geweldig vinden wij ook.
    Hele fijne tocht morgen hoop dat jullie veel mogen genieten.
    Ps. Wat heerlijk eten. 👍👍
    Slaap lekker. Vroeg op.

3. Wat een mooie dag.
    De avond game drive vonden wij ook wat minder. De eerste was ook met een grote truck. De tweede met een jeep voor 8 dat was beter. En als ze met grote lampen gingen zoeken naar de dieren. Dan heb je toch een beetje een gevoel dat je de dieren stoort in hun habitat. Maar ja, we zijn niet de eerste toeristen en zullen niet de laatste zijn.