Dag 18: Kruger National Park – Morning Game Drive

Vanmorgen ging de wekker om tien over vier. Ik hoor iedereen al denken: is dat vakantie? Maar dat is het zeker 😅. Ik heb zowiezo geen probleem met vroeg opstaan en ook bij Judith gaat het zonder problemen. Komt waarschijnlijk doordat je elke keer weer benieuwd bent wat je allemaal gaat zien, en daar krijg je dus blijkbaar meer energie van dan dat het kost om zo vroeg op te staan. En we gaan ook vroeg naar bed natuurlijk.

We vertrokken dus om half vijf samen met een Duits koppel die ook de game drive van een halve dag gingen doen. Neil vroeg ons tijdens de rit wat we graag wilden zien. Zij wilden graag leeuw cubs zien en liefst ook een mannetjes leeuw en wij gaven natuurlijk aan het luipaard nog een keer te willen zien, en deze keer in het daglicht. Uiteraard kon hij geen beloftes doen maar hij ging zijn best voor ons doen en meer kunnen we natuurlijk ook niet vragen.

We beginnen de rit met een olifant bij zonsopgang die grond naar zichzelf aan het gooien was, prachtig beeld! Daarna zien we weer hyena’s, eentje met prooi. Een stukje verder lopen de wilde honden op de weg, die hadden we nog niet gezien dus dat vonden we al super tof. Dan is het tijd voor het ontbijt, we gaan bij Lower Sabie voor toast met ei. En na het ontbijt wordt het alleen maar mooier. We zien een honingdas, prachtig beest, Neil zijn dag was hiermee al geslaagd 😁. En achtereenvolgens een bijeneter, krokodillen, kudde olifanten en een hippo. En dan komt het beste tot op dat moment: een leeuwin met 3 cubs en 3 mannetjes leeuwen, die hebben we een hele tijd gevolgd, geweldig! Vlak daarna is daar dan ook nog het luipaard, yes, yes, yes, nu goed zichtbaar, top! En daarna nog een paar dieren. Zie de foto’s:

Vandaag was dus onze laatste game drive, save the best for last 👌!

Na terugkomst lunchen we en gaan we afkoelen in het zwembad, ook vandaag is het “lekker warm” (35 graden). We praten na over de game drive van vandaag en over alle game drives. Zoals Neil het zegt: “The more time you spend in the park, the more animals you’re going to see”. En zo is het maar net! We hadden deze reis natuurlijk heel veel game drives, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat we al die verschillende soorten dieren gezien hebben. Natuurlijk komt er ook een portie geluk bij kijken, je moet op het juiste moment op de juiste plaats zijn, dus we zijn vooral dankbaar voor alle moois wat we tijdens de game drives hebben gezien!

Om 19:00u heeft Val het eten klaar en kunnen we weer aanschuiven, het hoofdgerecht (spaghetti bolognese met sla) en toetje (warm chocolade cakeje met bolletje ijs) was weer overheerlijk! Daarna tafelen we nog gezellig na met de andere gasten, een Belgisch en Duits koppel.

Morgen gaan we Marloth Park verlaten en gaan we op weg naar Sabie voor de laatste 2 overnachtingen. Vanuit Sabie gaan we de panorama route rijden!

5 gedachten over “Dag 18: Kruger National Park – Morning Game Drive

1. Wat een dag zoveel mooie dieren echt een mooie afsluiter deze laatste game drive…. Jullie wensen zijn uitgekomen echt super!!
    Weer meegenieten van alle foto’s wat een mooie reis is dit.
    Geniet nog van de laatste dagen 😊

2. Lin en Judith wij zijn jaloerssss. Zoveel mooie dieren op 1 dag, wat een gelukvogels zijn jullie zeg. Ik ben blij dat jullie reis zo goed bevalt!!! Wij zijn onze volgende reis alweer aan het plannen haha. Panoramaroute is ook prachtig en ik heb nog een heerlijke restaurant tip voor Sabie, the Wild Fig Tree!!!! Goede reis morgen!!!