Dag 20: Panorama route

Vanmorgen eerst lekker ontbeten en daarna gekeken welke punten van de panorama route we nog wilden bezoeken. We zetten alle punten in de navigatie en gaan op weg. Onderweg is het genieten van de omgeving:

We beginnen bij de Lisbon Falls. Als we op de parkeerplaats aankomen staan er maar een paar auto’s dus het is nog lekker rustig. Alle tijd om even rond te lopen en foto’s te maken van deze mooie waterval!

Daarna rijden we door naar God’s Window. Hier was het wel druk, ze hadden net de passagiers van 2 bussen “los gelaten”. Dus passen en meten op de uitzichtspunten.
En het is ongetwijfeld bij helder weer mooier dan vandaag, maar echt een weids uitzicht hier!
Overal bij deze punten staan de locals souvenirs te verkopen, leuk om even langs te lopen.

Volgende stop: Pilgrim’s Rest, een oud goudmijn stadje. Hier hebben ze de gebouwtjes nog zoveel mogelijk in de oude staat gelaten. We zijn hier alleen maar even doorheen gereden, er was niet zoveel te beleven hier.

We lunchen in Graskop bij “Harrie’s Pannekoek”, natuurlijk met een lekkere pannekoek, en rijden dan door naar “The Big Swing”. Dit is een soort mini attractiepark waar je o.a. kunt zip-linen of een vrije val kan maken van 50 meter (dit heet “The Big Swing”). Wij hebben hier alleen maar met bewondering naar gekeken, we hadden allebei niet de behoefte om dit zelf te gaan doen 😅. We zijn wel over de suspension bridge gelopen en even met de lift naar beneden gegaan om daar een rondje te lopen door de Graskop Gorge.

De bedoeling was om als laatste stop van de dag naar de “Lone Creek Falls” te rijden, maar na 2,5km zijn we omgedraaid (we moesten toen nog 7km). De weg was zo ontzettend slecht, het was onmogelijk om de gaten te ontwijken, het was gewoon gat na gat. Te voet waren de mensen nog sneller 😂. En als je dan weet dat je dat hele stuk ook weer terug moet…….nee, laat maar! Dus lekker terug naar ons guesthouse gereden (nadat we die 2,5km terug over de slechte weg weer hadden gered 😜).

Aangezien het gisteren bij The Wild Fig Tree zo goed bevallen was en we geen restaurant zagen dat hierbij in de buurt kwam voor wat betreft de reviews zijn we daar vandaag gewoon weer gaan eten. We delen de struisvogelsalade vooraf en kiezen voor de bobotie als hoofdgerecht, we sluiten heerlijk Zuid-Afrikaans af!

Na het eten barst het onweer los; zou Zuid Afrika huilen dat we naar huis gaan 😜?

We organiseren onze koffers en rugzakken voor de terugreis en gaan proberen straks Duitsland-Nederland te kijken (als dat lukt via de WiFi hier).

Vandaag gereden: 127km
Totaal gereden: 2455km

En aan alles komt een eind, zo ook aan deze mooie reis. Morgen gaan we op het gemak richting Johannesburg want onze vlucht vertrekt pas om 19u. De laatste blog van deze reis zal ik vanuit thuis plaatsen!

7 gedachten over “Dag 20: Panorama route

1. Een mooie laatste dag van een prachtige reis!!!
    Kyona en Jara hebben de big swing toen gedaan, mijn hart zat in mijn keel haha.
    Goede reis morgen, lekker op jullie gemakje rijden. AFRICAN TIME heet dat maar wat dat betekent weten jullie nu wel 🙃

1. Wat stoer van Kyona en Jara 💪, ons niet gezien! We hebben er een paar zien springen en dat vonden we al spannend 🤣.
      Dankjewel!

2. Hele mooie dag weer.
    Dank jullie dat ik weer mee mocht genieten van alle moois.
    Ik wens jullie een hele rustige lange naar huis vlucht.

3. Een mooie laatste dag, ook ik heb weer genoten van deze reis en de mooie verhalen en foto’s in de blog van jullie. Echt een mooie indrukwekkende vakantie
    Goede terugvlucht morgen.

4. De laatste dag mooi afgesloten in Zuid Afrika.
    Dan sluiten we ook mooi af.
    Ek het jou reis weer geniet. Lekker slaap vanaand en lekker reis terug na ons landjie môre